woensdag 31 januari 2024

Cáceras, Malpartida deCáceres, Odivelas 28 t/m 31 januari

zondag 28 januari

Er volgt weer een reisdag. Het vertrek was in de mist. Gelukkig niet al te lang zo vervelend rijden. Op de camping heeft elke plek privé sanitair.

maandag 29 januari

We gaan op de fiets naar de oude stad van Caceres. We eten een dagmenu voor 12 euro. Op de terugweg komen we langs een Lidl en kunnen we mooi daar de noodzakelijke boodschappen halen.

dinsdag 30 januari

We hebben al een paar dagen een haperende richtingaanwijzer. Vandaag kunnen we voordat we verder rijden naar de volgende camping langs een Fiat garage. Zij willen bekijken of ze het kunnen repareren. Dat lukt niet, daarom bellen we de verzekering. We mogen absoluut niet verder rijden, iets met strafbaar en niet verzekerd zijn. Er komt een afsleepdienst. Hiervoor moeten we tot 13.00 uur wachten. En wat komt er dan aanrijden? Een luxewagen en een hulpdienstwagen.

Er gaat een voor ons rijden en een achter ons en in konvooi rijden we naar een camperdealer 15 kilometer verderop. Het is bijna 14.00 uur als we aankomen en we krijgen het advies om ergens een hapje te gaan eten, dat doen zij ook en om 16.00 uur zijn we de eerste als ze terugkomen. We zetten onze stoeltjes buiten en wachten gelaten af.

Eindelijk om 18.30 uur doet het licht het weer. De waarschuwingslampjes op het dashboard werken nog niet goed, maar dat moet dan maar in Nederland gebeuren. Als we zouden willen aansluiten bij de groep moeten we nog 250 kilometer rijden. Dat doen we niet, het wordt al donker en de receptie en de camping zullen al gesloten zijn als we aankomen. We besluiten op de parkeerplaats voor de camperdealer te overnachten. Dat gebeurt wel vaker, ook door sommige vrachtwagenchauffeurs. We zien midden op het parkeerterrein vergeten schoenen.

woensdag 31 januari

We hebben prima geslapen. We rijden op ons gemak naar de volgende camping. We zetten onze klokjes op Portugese tijd en rijden daardoor al om 8.15 uur. De groep maakt een excursie naar Évora, dat moeten wij overslaan, we hadden anders wel heel vroeg moeten rijden. Onderweg geeft de navigatie aan dat er behoorlijke vertraging onderweg is.

We eten onderweg een hapje en kunnen gewoon doorrijden. Niets vertraging. Het laatste stukje is over een zeer slechte weg, maar de bestemming is geweldig. Aan een stuwmeer met de verplichting van de camping dat je mag staan waar je wilt, als je maar minstens 10 meter afstand van elkaar neemt. We zijn om 15.00 uur op de camping en installeren ons in het zonnetje.

Om 16.00 uur is de groep terug van hun uitstapje. En ook een stel dat de eerste week mistte vanwege een kapotte dynamo is aangesloten. Nu is de hele groep compleet. Om 17.00 uur drinken we daarom gezamenlijk een drankje.