maandag 17 januari 2022

Overwinteren 2021/2022 La Azohia, La Rusticana, the Country club, Playa Percheles, Los Curas

Maandag 10 januari
Het is warm, bijna 23 graden. We wandelen naar de 6-kantige toren die we vanaf de plek zien. De Torre de sante Elena is gebouwd in 1559. Deze uitkijktoren moest ervoor zorgen dat de aanvallen van de Berbers uit Noord-Afrika tijdig opgemerkt werden. Als je boven bent heb je schitterend uitzicht over de Middellandse zee. We filmen wat, maken wat foto's en wandelen dan weer terug. We eten een hapje en zitten de rest van de middag in de zon.

Dinsdag 11 januari
Het regende vannacht en bij het opstaan is het ook niet droog. We gaan een stukje verder naar het tankstation la Rusticana. Er ligt een camperplek voor 8 campers naast. Erik wast de camper voor € 1,00 en gooit het vuile water eruit. De toiletten worden geledigd, en schoon water ingenomen. De verzorging kost € 5,00, stroom € 5,35 en de overnachting is gratis. Het blijft regenen, dat wordt dus een dagje binnen zitten. We lezen wat, kijken een serie en voor je het weet is de dag voorbij. De plek staat vol.

Woensdag 12 januari
We hebben heel veel muggen gehad vannacht, wel 20. Ze hebben het geen van allen overleefd. Bij het recht leggen van de bedden vanmorgen zagen we er nog één. En ook deze legde het loodje. We hebben gisteren na het douchen in de camper er niet aan gedacht om de horren dicht te doen, dus het is ons zelf te verwijten dat we zo wakker lagen van die steekkrengen. We hoeven maar een klein stukje vandaag. We zijn uitgenodigd door trouwe volgers, zij komen met de camper naar de urbanisatie country club, huren daar voor 4 maanden een huis en gaan dan me t de camper weer terug naar Drenthe. We kunnen onze camper bij hun voor de deur parkeren. We krijgen stroom, dat is mooi, kunnen we alle apparatuur goed bijladen. We hebben een hele gezellige dag samen. Ze laten ons de woning zien. Erg mooi, met 2 badkamers binnen, 1 buiten,  diverse slaapkamers en een zwembad. En meerdere terrassen waar je in de zon kunt zitten. We wandelen een eind met de hond door de urbanisatie en door de natuur achter het park. We filosoferen of we ook zoiets zouden willen. Na de avondmaaltijd, die Hilda heerlijk heeft gemaakt, gaan we naar de camper.

Donderdag 13 januari
Na een kop koffie nemen we afscheid van elkaar en gaan we naar de volgende plek, in de buurt, Playa Percheles. We worden de bergen ingestuurd door de navigatie, rijden door heel veel kassen en komen uiteindelijk op een strand uit. De plaats is geegaliseerd, er zijn 2 toiletten, een restaurant is in aanbouw, je kunt waar je wilt gaan staan en de afstand tot de zee is maar een paar meter. En dat alles voor € 6,00. Een prima plek voor een paar dagen. We wandelen om de camperplaats heen en kijken vanaf de berg zo op de c.p. Wat een mooi gezicht. We zitten de rest van de dag heerlijk buiten.

Vrijdag 14 januari
We lopen opnieuw een rondje over de c.p., Erik maakt wat dronebeelden en beantwoordt een kijkersvraag en we zitten weer heerlijk buiten. Het blijft mooi weer, niet al te warm, maar de zon schijnt en dat maakt het buiten zitten toch lekker.

Zaterdag 15 januari
Koos en Annet, volgers van ons kanaal en kopers van het tank-O3 systeem, staan ook op deze c.p. en zij nodigen ons uit om de verjaardag van Annet te komen vieren. Gelukkig hadden we nog een flesje wijn in de kast staan, zodat we niet met lege handen aankomen. Er is nog een stel, Piet en Miriam. Zij hebben samen met Koos en Annet vorig jaar 7 weken ergens in quarantaine gestaan. We zoeken later op de middag nog een aantal geochaches.

Zondag 16 januari
We verzorgen de camper en rijden dan een stukje verder, naar villa Brisa. Een plek gerund en bewoond door Duitsers. Wij zijn de enige Nederlanders. Er zijn zeker 8 vrije plekken. Al die bangmaakverhalen dat het overal zo vol staat gaat hier niet op. We hebben tot nu toe wel drukke plekken gezien, maar nooit helemaal vol. We krijgen een plekje achter de verzorging. Voor de andere plekken moet je al gauw 40 meter kabel hebben voor de stroomaansluiting. We hadden het prima naar onze zin op de vorige plek, maar helaas hadden we daar geen bereik met onze mobiele telefoons en ook dus geen vlog of mail lezen. We doen de rest van de dag niets buiten lezen, eten en vloggen.