zondag 3 september 2023

Megen, Bladel 29 augustus t/m 3 september

dinsdag 29 augustus

We vertrekken niet al te vroeg, Erik kon pas om 9.00 uur zijn oogdruppels halen bij de apotheek. Echter die waren niet geleverd. Na een rondje bellen, kon hij ze bij een andere apotheek halen. Maar al met al was hij hier toch een uurtje zoet mee. We rijden een half uurtje en dan is het tijd voor koffie. Daarna door naar Wageningen. Volgens een kennis van Wilma van de boekenreizigers leesclub zou hier een mooie plaats aan de Rijnhaven zijn. Als we aankomen blijkt dat het uitzicht een kant op wel mooi is, maar aan de andere kant zit een zandfabriek, waar heel veel geluid vanaf komt en er rijden ook veel vrachtwagens af en aan om zand op te halen. Deze kennis wandelt hier vaak met haar hond, maar altijd al voor 8.00 uur als de fabriek nog niet werkt.

We gaan hier warm eten, de kennis komt even langs en daarna vertrekken we op zoek naar een andere plek. Uiteindelijk komen we uit in Appeltern, bij 't Megensche Veerhuis. Een kleine camping met veelal vaste gasten maar ook een mooi terrein voor doortrekkers en campers. We zitten nog een tijdje buiten in de zon zelfs. Kletsen even met onze buurman, een jongeman die nog niet zo lang een camper heeft.

woensdag 30 augustus

We hebben goed geslapen, vanochtend om 6.14 uur hoorden we de eerste vaart van de veerpont, maar na het omdraaien vielen we snel weer in slaap tot ongeveer 8.00 uur. Toen werden we wakker van de dikke regendruppels die op het dak vielen. Het was in de ochtend nat, dus helaas werd dat binnen zitten. Rond het middaguur knapte het weer gelukkig op en na het eten zijn we via de pont naar Megen gewandeld.

Van de campingeigenaar kregen we een boekje met daarin een wandelroute. Tegelijkertijd konden we ook een adventurelab lopen.

Het was prima weer om te wandelen en we hadden maar een enkel buitje onderweg. Gelukkig was er een portiek waarin we konden schuilen. Helaas is er geen enkel cafeetje open om iets te drinken. We gaan weer terug en kunnen zelfs nog even buiten zitten. Erik rijdt een aantal keren met zijn stapje het fietspad op en neer.

donderdag 31 augustus

We gaan naar Bladel. Volgens de navigatie moeten we helemaal terug om het water over te kunnen. We zijn eigenwijs en gaan met de veerpont.

Dit scheelt bijna 30 kilometer. De brandstof die we besparen maken we weer teniet, omdat we in een voorstadje van Oss de ingestelde supermarkt niet kunnen vinden. We krijgen een mooi plekje op de camping. Na het warme eten zitten we buiten en verwelkomen de aankomende inspecteurs. 's Avonds lopen we met een groepje nog een rondje om de zwemvijver.

vrijdag 1 september

Het regent de hele ochtend. Wij hebben er niet al te veel last van, we zitten in de tent voor de bijeenkomst met de nieuwe inspecteurs. In de loop van de middag klaart het op en we zitten lekker buiten.

Er was een groepje fietsen en zij drinken om 17.00 uur bij ons koffie. Om 18.00 uur gaat de frietkraam open. We sluiten aan in de rij, kletsen met mensen die we kennen en met mensen die ons volgen op YouTube.

zaterdag 2 september

Na het praatje van Ramon en her en der met deze en gene gepraat te hebben gaan we met een ploegje van 10 mensen fietsen. Onderweg komen we langs een abdij waar we een stukje wandelen en daarna op het terras samen wat drinken.

We mogen niet apart afrekenen, dus neemt Saskia de betaling op zich en stuurt ons daarna een tikkie. Na de barbecue 's avonds zijn we rond 21.00 uur terug in de camper.

zondag 3 september

We ontbijten gezamenlijk en vertrekken rond een uur of 11.00 richting huis. Het tripje zit er weer op.