dinsdag 7 januari 2020

Overwinteren 2019/2020 deel 12

Woensdag 1 januari
We liggen om 1.00 uur in bed, maar na zo'n drukke avond duurt het wel even voor we slapen. Er was geen vuurwerk, maar wel wat onrustig rond de camperplek. Pratende mensen, auto's die minutenlang hun motor stationair laten draaien, een haan die midden in de nacht kraait, honden die niet stoppen met blaffen. Uiteindelijk liggen we tot bijna 9.30 uur in bed. De zon schijnt alweer volop. We gaan 's middags boogschieten, een sport die John en Rolien in Nederland fanatiek beoefenden. Er is een parcourtje  uitgezet met plastic beesten die we moeten zien te raken. Maar eerst oefenen we wat op een schietschijf. Erg leuk om te doen.

Donderdag 2 januari
We slapen maar liefst tot 9.30 uur. Dat mocht ook wel, want het leek erop dat er vannacht een hond voor de camper stond te blaffen. Zeker een half uur lang. We ontbijten, maken schoon en ruimen op, want we gaan weer een etappe verder. Dit keer naar parc natural el fondo Crevillente/Elche. Een natuurterrein met een enorme diversiteit aan vogels. We maken een flinke wandeling. In de avond staan we met 6 campers op deze gratis camperplaats.

Vrijdag 3 januari
We hebben prima geslapen. Na het ontbijt maken we nog een wandeling en dan rijdt Wilma de camper over de weg met zeer grote gaten (ongeveer 800 meter) naar de grote weg terwijl Erik met de drone de camper volgt. Daar neemt Erik het stuur weer over. We gaan naar Campello beach in El Campello.

Hier hebben we voor 3 nachten een plekje gereserveerd. Het staat inderdaad ook helemaal vol. We wandelen nog even naar het strand. Er is niets te doen op de boulevard. Erik wordt al herkend door een aantal camperaars. Leuk is dat.

Zaterdag 4 januari
We gaan met de tram naar Alicante. € 1,45 per rit p.p. De fontein op de rotonde die we wilden bekijken is met hekken afgezet. Later op de dag is daar het 3 koningenfeest. Dat is leuk om te kijken, maar zou betekenen dat we verder niets zien van de stad. We lopen ruim 10 km langs bijvoorbeeld de overdekte Mercado, de oude stad met de witte straatjes en naar het kasteel santa Barbara. Deze kun je lopend bezoeken, maar dat is een hele klim. Je kunt ook op de boulevard de lift pakken, die brengt je voor € 2,70 naar boven. Je hebt een geweldig uitzicht over de stad. Het kasteel is indrukwekkend en gratis te bezichtigen.

We lopen weer naar beneden en schuiven dan in een tapasbar aan en eten heerlijke hapjes. Dan gaan we met de tram weer terug.

Zondag 5 januari
We drinken koffie bij onze Nederlandse buren en later fietsen we nog even de boulevard af naar El Campello. Er is echter niets open en, nadat we nog even langs camperplek Area 7 hebben gefietst gaan we weer terug.

Maandag 6 januari
We gaan verder, we zijn al weer een stukje op de terugweg en gaan een laar dagen naar camperpark Costa Blanca in Alfaz del Pi.

We krijgen opnieuw het laatste plekje. Er staan voornamelijk Nederlanders, een enkele Belg en Duitser. En allemaal langverblijvers. Niet echt ons ding. We hebben voor 4 nachten vooruit betaald. Opnieuw wordt Erik herkend, dit keer aan zijn stem.

Dinsdag 7 januari
We hebben niet zo goed geslapen. We staan naast een schuifdeur, die vaak open en dicht gaat. We horen aan de andere kant een heftige ruzie en de honden blaffen niet wel erg hard. We fietsen naar de winkel, en zitten buiten. Het wordt wel wat frisser, we moeten echt onze vesten wel aan.