zondag 10 december 2023

Castelló de la Plana, Benicárlo, Breda, Rochefort-du-Gard, Givry, Bulgneville, Prüm, Kessel 28 november t/m 9 december

dinsdag 28 november

Bij het opstaan zijn de mannen en vrouwen van het groenonderhoud al weer bezig, we besluiten te vertrekken. Dat komt eigenlijk wel goed uit, anders hadden we weer naar het dorp gemoeten om te betalen, nu gaan we verder naar Castelló de la Plana. Hier staan Mieke en Michel en later vandaag zullen Annet en Koos hier ook komen. Gezellig een paar dagen met elkaar doorbrengen. Onderweg zien we ontzettend veel velden met sinaasappelen en kaki's.

Als we aankomen is de plaats vol, er staan zeker 110 campers, auto's, aanhangers en caravans. Er is alleen een plekje vrij voor de ambulance. Het is eigenlijk keen grote parkeerplaats voor het strand dat aan de andere kant van de weg ligt. Er is wel een bak waar je het toilet kunt legen, maar brr wat vies. De mensen die hier langer staan halen hun water van het strand. We parkeren daar tijdelijk, want we horen dat er een bergingsauto bijna weggaat en dan kunnen we daar gaan staan. Uiteindelijk staan we in de lengte/rijrichting tussen de overige campers in, Koos en Annet schuiven achter ons aan. We hebben samen een gezellige middag.

woensdag 29 november

We hebben zeer onrustig geslapen. Er werd veel en vaak langs de camper gereden, of gelopen met veel geklets. De weg hoorden we goed. We lopen naar de winkel en onderweg komen we langs de officiële camperplaats. Op deze plaats mag je absoluut geen campinggedrag vertonen. De wandeling er naar toe gaat helemaal over een speciaal aangelegd vlonderpad en is mooi om te lopen.

We zitten de rest van de dag gezellig bij elkaar.

donderdag 30 november

Zo wat een miserabele nacht wat het. Net na middernacht 2 Spanjaarden die aan het ruziën waren over een plaats. We begrepen dat er een auto verzet moest worden, zodat er een camper op die plek zou kunnen staan. Als de rust is wedergekeerd komt er rond 1.00 uur een camper naast ons staan zeker een minuut of 10 met draaiende motor. Hij rijdt een paar keer een stukje naar achter en dan weer naar voren en vervolgens parkeert hij op de weg en blokkeert daarmee 3 campers. De 3 dubbel geparkeerde camper rijdt om 8.00 uur 's morgens weg. We hebben opnieuw een slechte nacht. We ontbijten en verlaten na afscheid te hebben genomen van de mimi's en Koos en Annet deze voor ons niet geschikte plaats. We rijden naar de officiële plek, verzorgen de camper en gaan dan op weg naar Benicarló. Dit keer gaan we op de gedoogplek bij het strand staan.

vrijdag 1 december

We hebben heerlijk geslapen. We wandelen naar een camping die wat verderop ligt, hier hebben we in het jaar van onze eerste overwintering overnacht. Toen en nu wordt het gerund door Engelsen. Deze camping staat nog niet voor de helft vol. 's Middags gaan we eten bij het Duits/Spaanse restaurant. We eten een schnitzel met daarop 2 plakken ananas, met gebakken aardappelen en sla. Het is zo veel dat Erik het niet op kan.

zaterdag 2 december

Wee rijden een stukje verder naar Breda, in Spanje! Een klein stadje maar wel met 3 camperplekken. De plaatsen liggen achter elkaar, gelukkig is de voorste plaats vrij. Het past allemaal net. We wandelen door het stadje en drinken koffie op een terras. De plek van de verzorging heeft een spoelmechaniek voor het grijs water. Heel vernuftig, alleen is de lengte te kort voor onze camper.

zondag 3 december

We verlaten Spanje en vinden een overnachtingsplek in Rochefort-du-Gard. Het is een parkeerplaats met voldoende ruimte, wel een beetje scheef. We komen niet buiten, het is koud.

maandag 4 december

We gaan een flink stuk verder, het is koud en dan hebben we geen zin om iets buiten te ondernemen. We komen uit in Givry. Tegen de middag staat het er vol.

dinsdag 5 december

En verder naar één van onze favoriete plaatsen, Bulgnéville. Uiteindelijk staan we met 5 campers. Ondanks dat het water is afgesloten betalen we toch de volle mep.

woensdag 6 december

Weer een eindje verder, naar Prüm, dit keer op de plek naast de winkels. Hier liggen nog restanten sneeuw. En het wordt steeds kouder. Wilma haalt een paar boodschappen, maar verder komen we niet buiten. De bedoeling is om hier 2 dagen door te brengen.

donderdag 7 december

Het blijft bij 1 nacht vanwege de kou, we gaan richting Nederland. We komen uit in Kessel. een camperplek met douche.

Heerlijk eens wat langer onder de warme stralen te kunnen staan. We zitten in de middag in de ontmoetingsruimte, voor de brandende kachel. De eigenaresse vraagt of we nog eens terugkomen om een video van de plek te maken. Dat wordt ergens in de zomer van 2024 spreken we af.

vrijdag 8 december

Naar Jan en Annemie, we hebben het als vanouds gezellig. We eten heerlijk stamppot zuurkool.

zaterdag 9 december

Na het ontbijt naar huis. We hebben 10 weken prachtig weer gehad en daarna de terugreis met sneeuw, regen en kou.