zondag 1 oktober 2017

Houthalen 1 t/m 3 september, Tiel 14 t/m 17 september, Beekbergen 29 september t/m 1 oktober

vrijdag 1 september
We hebben een inspecteursweekend van de ACSI in Houthalen. Het is een flink eind rijden. 's Avonds drinken we koffie in de grote tent waar alle activiteiten plaats zullen vinden. Er passen zeker 400 mensen in.

zaterdag 2 september
We worden om 9.00 uur verwacht in de tent voor een evaluatie met alle nieuwelingen. We zitten in een kring en om de beurt mogen we zeggen wat we meegemaakt hebben, de leuke en niet leuke zaken. Daarna komen de ervaren inspecteurs ook in de tent en houdt Ramon van Reine een praatje over de ontwikkelingen van het bedrijf. Aansluitend volgen de huldigen van de 10- en 15- jarige jubilarissen. In de middag zijn we vrij om te doen wat we willen. Wij maken een wandeling. Er gaat een groep fietsen, maar daar doen we niet aan mee. Wilma is vorige week geopereerd aan CTS en heeft haar hand nog in verband. 's Avonds is er een barbecue. We staan bijna een uur in de rij alleen al voor een bord en bestek. Het dessert zou pas om 22.00 uur komen. Dat is ons te laat en slaan we over.

zondag 3 september
De rij voor het gezamenlijke ontbijt krimpt sneller. Erik gaat na het eten hardlopen, Wilma blijft in de tent. Er is een optreden van 4 dames in de stijl van de Andrewsisters. Vervolgens zijn er weer huldigingen dit keer van 25 en 30 jaar. De weersvooruitzichten voor het weekend waren niet goed, maar wij hebben prima weer gehad, zelfs zo zonnig dat je buiten kon zitten. Wij vinden het vakantiepark ongezellig. Het is heel groot met heel erg veel verhuurcaravans.

camping Oostappen vakantiepark

donderdag 14 september
We gaan een weekend met de vrije camperaars op stap. Naar Tiel waar we het fruitcorso gaan bekijken.
Bij vertrek regende het behoorlijk en dat heeft het de hele rit ook gedaan. De parkeerplaats van het restaurant waar we het weekend verblijven staat ook vol plassen. 's Avonds naar de koffieklets in het restaurant geweest.

vrijdag 15 september
Het is een dag voor het corso en je mag bij de diverse bouwers komen kijken hoe ze de laatste hand aan de wagens leggen. Het is alleen fruit en groente wat er op de wagens komt en het is een waar monnikenwerk. Het weer werkt niet mee, het regent regelmatig.

restaurant de Betuwe
zaterdag 16 september
Tijdens het corso is het redelijk droog. We hebben een mooi plekje en kunnen het goed zien. Er is helaas een oponthoud vanwege een ziekenwagen die het parcours op moest. We zien hele mooie wagen. Het lijkt wel wat op carnaval, maar hier zijn alleen maar mooi versierde wagens. Het is wel erg koud. We horen later dat sinds de temperatuur gemeten wordt dit de koudste 16 september ooit is.

zondag 17 september
Je zou vandaag nog een keer alle wagens kunnen bekijken die opgesteld staan, maar vanwege de kou en regen besluiten we naar huis te gaan.

donderdag 28 september
We gaan opnieuw een weekend met de vrije camperaars op stap. We zijn laat vertrokken, omdat Erik nog een afspraak had om 12.00 uur. Daarom eten we thuis ook nog warm en vertrekken pas om 14.30 uur naar Beekbergen, naar camping het Liederholt. Het is nu gelukkig ook droog. Het ritje is maar 3 kwartier. We manoeuvreren wat op de plaats, want we willen wel tv kunnen kijken. Na de koffie gaan we hardlopen. Bij terugkomst zitten de anderen in de kring met koffie. We schuiven aan en drinken een kopje mee.

vrijdag 29 september
We vertrekken om 10.30 uur met een groep van 13 personen om een route van 50 kilometer te fietsen. Bij de uitgang van de camping is er al enige onenigheid welke kant we op moeten om bij het eerste knooppunt  te komen. Onderweg eten we onze meegebrachte boterhammen op. Ondanks dat dit zo afgesproken was zijn er toch 3 mensen die niks bij zich hebben en naar een terras op de Posbank gaan. We moeten dus op deze mensen wachten om verder te kunnen. Guus Verdult heeft de route ook en wil dit niet, hij gaat er in z'n eentje vandoor. Tegen 16.00 uur zijn we terug en al snel gaan de barbecues aan. Als we uitgegeten zijn begint het te regenen en het wordt ook niet meer droog.

zaterdag 30 september
We beginnen de dag met hardlopen. We zijn nauwelijks terug of het begint weer te regenen en dit blijft de hele dag zo. We luieren, lezen en kijken naar Games of Thrones.

camping Liederholt

zondag 1 oktober
We drinken gezamenlijk koffie, en fietsen 25 kilometer. Na de boterham ruimen we op en om 14.30 uur gaan we richting huis.