maandag 28 september 2015

Trip Erik en Ilse

23 september 2015

Een minitrip met vader en dochter. Op woensdagmiddag eerst warm gegeten en daarna hup de camper in, klaar voor vertrek! Wilma en Jos zwaaiden ons uit. De eerste bestemming was de dierentuin in Rheine. Het zonnetje begon ondertussen ook al lekker te schijnen. Er waren veel dieren buiten en bij een heel aantal mocht je best dicht bij komen! Zo kon je in de kooi van de uilen staan en door het leefgebied van de kangoeroes lopen. Na iets meer dan twee uur in de dierentuin reden we door naar de camperplek in Geeste. We hebben eerst geluncht en afgewassen en zijn daarna nog even met de fiets naar het stuwmeer gefietst. We maakten ook het rondje er omheen, we zouden het de volgende ochtend gaan hardlopen en zo kon Ilse het rondje vast verkennen.
Terug bij de camper zetten we koffie met wat lekkers en keken een film. We waren beiden best wel moe, dus we besloten om niet te laat te gaan slapen.

24 september 2015

De volgende ochtend ontbeten we met kwark, en Ilse had verse aardbeien meegenomen. Deze hebben we dus lekker in de kwark gedaan, samen met nog wat muesli. Daarna de hardloopkleren aan en om het meer rennen! Er stond een vrij harde wind, deze hadden we eerst tegen maar op ongeveer de helft stond de wind ons lekker in de rug.
S middags zijn we naar de supermarkt gefietst om vlees, stokbrood en kartoffelsalade te kopen voor het barbecueën 's avonds. Ook haalden we broodjes bij de bakker en daarna fietsten we weer terug. Na de lunch maakten we een fietstocht van 15 km naar Lingen. In het winkelcentrum rustten we uit en dronken een kop koffie. Helaas begon het op de terugweg te regenen en hierdoor konden we even later ook niet buiten barbecueën. Dan maar het vlees in de pan op het vuur, maar het smaakte er niet minder om! Na het avondeten gingen we wat tv kijken en deden een spelletje.  De regen tikte daarbij gezellig op het dak van de camper.

25 september 2015

De volgende ochtend stonden we in alle rust op en verlieten na het ontbijt de camperplek in Geeste. De volgende bestemming was Dorsten. We parkeerden de camper op de parkeerplaats bij het zwembad/de sauna en liepen vervolgens het dorpje in. We snuffelden wat in het winkelstraatje en kregen al gauw trek in eten. Het lijkt al bijna een traditie te worden binnen het gezin om voorafgaand aan het saunabezoek bij de Chinees te gaan eten! Zo gezegd, zo gedaan. Toen onze buiken eenmaal vol waren liepen we nog even langs de supermarkt voor boodschappen voor de volgende dag.

Daarna terug naar de camper om de tas met saunaspullen te pakken. Om drie uur waren we in de sauna en we zijn er uiteindelijk om negen uur pas weer uit gegaan. We deden verschillende opgietingen mee en tussendoor rustten we uit in de rustruimte. Rond zes uur aten we in het restaurant een panini en dronken er een halve liter weiBen bier bij! Lekker!

26 september 2015

Ondertussen hadden we al besloten er nog een dagje bij aan te plakken, dus zaterdagochtend aten we eerst Frühstuck bij de bakker en daarna reden we door naar Rees. En de dag beloofde ook mooi zonnig te worden! In Rees stonden we op een redelijk drukke camperplek, vlak bij de Rijn.
Ook was er op dat moment een kermis in het binnenstadje. We lunchten met lekkere Duitse broodjes buiten in de zon en deden daarna een verrassingsfietstocht, door het navigatiesysteem samengesteld. Bijna 30 kilometer verder en bijna weer terug, fietsten we over de kade die langs de Rijn liep. We rustten daar even wat uit en aten ons meegenomen slaatje op. Met de verrekijker van Erik konden we de invarende boten goed bekijken. Eenmaal terug bij de camper was het al bijna weer etenstijd! We hadden de vorige dag weer lekker vlees en salade gekocht en konden nu gelukkig wel buiten barbecueën! Maar na het eten koelde het wel gauw af en zijn we binnen gaan zitten. De avond vulden we met een spelletje en tv kijken, onder het genot van een lekker bokbiertje.

27 september 2015

Zondagochtend ontbeten we met eigen brood en kwark, ruimden alles op, maakten de camper klaar voor vertrek en reden naar huis. Tegen half twaalf waren we weer in Enschede. Het waren erg leuke en gezellige dagen die voorbij gevlogen zijn!