zaterdag 6 juli 2019

Bussloo, Limmen en Leeuwarden

Donderdag 27 juni
We rijden naar kampeerhoeve Bussloo waar we te gast zijn bij Piet en Ingrid Hulscher. We zijn iets voor 12.00 uur bij hen. We worden hartelijk welkom geheten met een welkomsttasje met folders over de omgeving, een kortingskaart voor de sauna en een doosje met 6 eieren van eigen kippen. We filmen, hebben een interview met beiden en kletsen heel gezellig. Er is een echtpaar dat bezwaar maakt. Zij hebben niets met social media en willen absoluut niet gefilmd worden. Zelfs hun caravan mag niet getoond worden. Natuurlijk respecteren we dat. 's Avonds begint het minder hard te waaien en Erik waagt het even om te vliegen met de drone.
Vrijdag 28 juni
We doen rustig aan, kletsen met andere campeerders, en rond het middaguur fietsen we via knooppunten naar Deventer. Er is markt, er loopt een trio zingende dames rond en het is gezellig druk en warm, heel warm. We eten een döner, kopen Deventer koek en fietsen dan terug, weer via knooppunten, nu de andere kant langs en steken met een pontje de IJssel over. Later in de middag haalt Ingrid haan Koos uit het hok. Deze laat zich gewillig aaien. Heel apart. Opnieuw is het tegen zonsondergang windstil en gaat Erik nogmaals met de drone vliegen.
Zaterdag 29 juni
We nemen afscheid, we hebben het heel gezellig gehad en krijgen de uitnodiging om gauw nog eens te komen. Het is nog steeds erg warm en we hopen niet in files richting het strand te komen staan, maar dat valt gelukkig mee. Waarschijnlijk rijden we wat later dan de anderen die naar de kust willen. De volgende stop is camping De Nesse in Limmen. Hier is een mini camping, waar alleen kleine campers kunnen staan, maar voor ons is er gelukkig wel een plekje. Ook hier zijn we gevraagd een filmpje te maken. We worden direct door Nathalie en John verwelkomt en we spreken al even door hoe zij het hebben willen. We zitten dicht bij Schiphol en de vliegtuigen komen soms wel erg laag over. Toch mag Erik hier vliegen. Naast ons staan mensen uit Hengelo, we kletsen gezellig. Ze zijn zeer geïnteresseerd in de drone en alles wat daarmee te maken heeft. Erik schiet alvast wat beelden en tegen de avond gaat hij nog even vliegen.

Zondag 30 juni
In de ochtend filmen we en interviewen de eigenaren John en Nathalie, maar we vragen ook gasten naar hun ervaringen. Later op de dag fietsen we een stukje en doen een paar boodschappen. Het waait behoorlijk en het is nog steeds warm.
Maandag 1 juli
Het is behoorlijk frisser geworden. We fietsen via knooppunten naar Egmond aan zee en zijn blij dat we een warm vest aan hebben. Er staat een behoorlijke wind. We slenteren wat, wandelen een stukje over het strand, waar veel kwallen liggen vanwege wind van zee. We kijken naar de kitesurfers, eten een visje en een ijsje. Het is er nog niet zo druk, het vakantieseizoen is duidelijk nog niet begonnen. We fietsen een mooie route terug. Zitten nog even buiten, maar echt aangenaam is het niet.
Dinsdag 2 juli
Vandaag fietsen we naar de Zaanse schans. Erg leuke fietsroute via de knooppunten. We komen door Zaandijk en zien dat hier de fabrieken van Lassie (rijst), Duyvis (pinda's) en een cacaofabriek zitten. Dat laatste is ook wel te ruiken. We bekijken de molens die vrij toegankelijk zijn en lezen van de geschiedenis van deze streek. Het is heerlijk zonnig weer en als we terug zijn zien we dat we behoorlijk verkleurd zijn, ondanks het insmeren met zonnebrandproducten.
Woensdag 3 juli
We nemen afscheid van John en Nathalie, verzorgen de camper en gaan dan via de afsluitdijk naar camperplaats Leeuwarden. We staan nog maar net of Margreet komt er al aan om ons welkom te heten. Gezellig. We nemen de dag van morgen door, wat we gaan doen en Leeuwarden en hoe we de dag gaan Invullen. Erik filmt alvast een beetje en maakt wat foto's. We fietsen nog even naar de Jumbo voor wat boodschappen. 's Avonds kijken we de halve finale van het damesvoetbal.
Donderdag 4 juli
Om 10.15 uur komt Margreet al bij ons, zodat we alle tijd hebben voor het filmen en het interview. We eten snel een broodje en om 13.00 uur fietsen we naar Leeuwarden voor een stadswandeling met Henk. Hij doet het erg leuk, ondertussen filmt Erik. We zien o.a. heel veel muurschilderingen, waar we uitleg bij krijgen, wat markante gebouwen en een Voormalig Joodse school. Henk doet het erg leuk. Dan filmen we nog even in het Beerenburg museum en in de kleine Kerkstraat, de leukste winkelstraat van Leeuwarden,  bij de Zuivelhoeve Leeuwarden. Deze ondernemer Anton Klapwijk, vindt het zo leuk dat wij er zijn, dat we een take met worst en kaas meekrijgen. Erg leuk. We drinken als afsluiter nog een kop koffie en zijn pas tegen 17.00 uur weer terug. We eten buiten in de zon en rond 19.30 uur wordt het killer en gaan we naar binnen.
Vrijdag 5 juli
We zijn vroeg wakker en dat komt door de bouwwerkzaamheden naast de camperplaats. Er wordt een huis gebouwd, waar de fundering nu gemaakt wordt. We kletsen nog even met Margreet en Jarno en dan is het tijd om weer naar huis te gaan. We halen voor de laatste keer gratis broodjes bij de Jumbo, die we onderweg lekker opeten. De week is voorbij gevlogen.