maandag 8 juni 2015

Volkel in de wolken

vrijdag 29 mei

Om 14.00 uur komen we aan bij Rinie en Marjo, die wederom een deel van hun schapenweide beschikbaar stellen voor de camperaars. Er zijn zeker al 8 equipes aanwezig. Na samen koffiedrinken, fietst Wilma met Yvonne, Jeanette, Hetty en Metje naar Udel. We bezoeken o.a. de Wibra, Action en de Jumbo. Daarna drinken we koffie en eten een taartje. Opnieuw zitten we 's avonds bij elkaar voor koffie. Dit keer in de tent. Enkelen gaan tot diep in de nacht door, dit is echter niets voor ons en wij trekken ons tegen 22.00 uur terug. Het regent 's nachts.

zaterdag 30 mei

Na het ontbijt zitten we met ons allen in de tent, het regent nog steeds. Erik speelt wat gitaar en oefent met Tijmen op de bongo. Hij geeft hem wat tips en leert hem wat trucs. Als het 's middags eindelijk droog is, fietsen we een ronde van 35 km rond Udel. We BBQ-en samen in de kring. Het is erg koud 5° maar en de meesten gaan rond 21.00 uur naar hun camper. Er zijn echter een paar bikkels die nog langs bij een vuurkorf blijven zitten.

zondag 31 mei

Na het ontbijt gaat Erik naar de tent. Hij blijft er maar even, want voor de zoveelste keer gaat het over de CCN. Wij dachten dat dat boek dicht was. Wilma wast af en poetst een beetje. Dan gaan we op pad voor de vliegshow. Het miezert en soms regent het wat harder en het is nog steeds koud. Tussendoor gaan we terug naar de camper om warm te worden en koffie te drinken. Van 13.00 uur tot 17.00 uur wordt er met verschilde vliegtuigen en in diverse formaties gevlogen, straaljagers, dubbeldekkers en een spitfire hebben we herkend. Helaas regent het tegen het eind zo hard en hangt de bewolking zo laag dat je bijna niets meer ziet. De een na de andere camper vertrekt naar huis, wij blijven nog een nacht.

maandag 1 juni

Bij het opstaan is het eindelijk droog. We kletsen nog wat met de achterblijvers (6 stuks, waarvan er 1 zonder wat te zeggen vertrekt) en rijden dan naar Goch. Een groot veld waar ruim 200 campers kunnen staan. Nu zijn we maar met een stuk of 30. We wandelen naar de winkel en zitten daarna buiten. Het is net te doen, als de zon weg is is het wel erg kil.

dinsdag 2 juni

Het regende af en toe vannacht en vanochtend en daarom blijven we lekker lang liggen. Het waait ook nog eens heel hard. 's Middags wandelen we door Goch, doen wat kleine boodschappen en fietsen dan in de storm 18 km. Jolanda van Rent a Tent belde met de vraag of we een seizoen willen afmaken voor hen. We gaan dus nog een paar weekjes naar Le Ty Nadan in Bretange, Frankrijk. Leuk daar hebben we wel zin in.

woensdag 3 juni

We rijden vandaag naar Twisteden en fietsen 's middags naar Kevelaer, een bedevaart stadje. Het is vol met oude mensen veelal in rolstoelen. Het is nog steeds fris en kunnen nog steeds niet goed buiten zitten.

donderdag 4 juni

Gisteravond tot diep in de nacht gejank en geblaf van een hond gehoord. Twisteden is een plaats voor hele grote campers. We rijden naar Lintelo, Aalten, naar camping de nieuwe Heegt. 's Middags fietsen we naar Obelink voor een zonnescherm. Bij terugkomst kunnen we eindelijk in de zon zitten.

vrijdag 5 juni

Het zonnescherm is toch te klein, dus fietsen we opnieuw naar Winterswijk om deze te ruilen. Vandaag is het bloedheet en we zitten de rest van de dag in de schaduw. Het nieuwe zonnescherm is dus volop gebruikt vandaag. Om 21.00 uur begint  het te waaien, maar het duurt nog tot 23.00 uur voordat het gaat regenen. Het weerlicht wel wat, maar wij krijgen verder van onweer niets mee. Het is zo warm dat we tot 23.00 uur buiten hebben gezeten.

zaterdag 6 juni

We hebben een jong stel met 1 klein meisje en een baby naast ons staan in een vouwwagen. De baby heeft heel veel gehuild en vanmorgen om 5.45 uur was er al weer veel lawaai. Gehuil van de baby, gejengel van het meisje en schelden en mopperen van de ouders. De hele camping kan meegenieten. Tijd om naar huis te gaan.