maandag 16 mei 2011

Twist/Geeste 12 mei t/m 15 mei

donderdag 12 mei

Na een vroege avondmaaltijd rijden we om 17.30 uur naar Twist. Morgenavond gaan we daar een vriend bezoeken. De camperplek is zeer recent aangelegd. Er zijn 5 aangelegde plaatsen met stroom en verzorging. Het staan kost niets. De plek ligt naast het zwembad met een parkje en tegenover de Lidl en Schlecker. Wij kijken 's avonds naar het Songfestival. (de 3-nee's) om gaan om 00.00 uur slapen.

vrijdag 13 mei

buiten 9,5 binnen 12,9. overdag 26,1. Ondanks de drukke doorgaande verkeersweg naast de camperplek heerlijk geslapen. Aan de overkant lekkere Duitse broodjes gehaald en na het ontbijt een fietsroute in de GPS gezet, Een route van circa 50 km gefietst via Rühlenfeld, Schöninghsdorf, Zwartemeer, Weiteveen, Nieuw Schoonebeek en weer terug naar de camper. 's Middags heerlijk buiten gezeten. Dennis belde af  voor vanavond, dat wordt morgenvroeg. We gaan bij hen ontbijten en dan door naar Geeste.

zaterdag 14 mei

Bij het verzorgen van de camper 's morgens zei een buurman dat in Geeste een oldtimer weekend is en dat de camperplek daardoor niet toegankelijk is. Eigenlijk wilden we wel even kijken, maar besloten dat niet te doen en na de koffie bij Dennis rijden we naar Nordhorn. Deze camperplek is niet meer gratis en daardoor is het niet meer zo druk en is er kans om wel een plekje te vinden. Dit is inderdaad zo, voor € 5,-- is dit een mooie plek aan de Vechtsee. We springen 's middags opnieuw op ons stalen ros en fietsen o.a. naar Ootmarsum. We kijken even bij camping de Haer, hier hebben we een groot aantal jaren met de caravan een seizoen plek gehad. We zien dat vooraan op de camping een paar speciale camperplaatsen zijn aangelegd. Het weer wordt wat beter, door de harde wind breekt de lucht steeds verder open en de zon is steeds vaker te zien. 's Avonds laat voor het eerst in lange tijd weer eens een regenbuitje, gelukkig van korte duur.

zondag 15 mei

Vandaag op tijd naar huis voor de finale van de beker Ajax - FC Twente. Dit is het laatste weekend voor onze grote vakantie.