maandag 9 mei 2011

Recke 5 mei t/m 8 mei

donderdag 5 mei

Na de avondmaaltijd rond 18.00 uur weggereden naar Recke bij Ibbenbühren. We staan bij een jachthaventje. Er staan maar een paar andere campers. We drinken wat op het terras met uitzicht op de boten.

vrijdag 6 mei

buiten 5.6 binnen 9.0. Rustige nacht, het was heerlijk stil. Erik heeft boodschappen gehaald in Steinbecke, 1,8 km verderop. Na terugkomst de fiets direct weer aan de lader. Om 11.00 uur waren de accu's van de camper al weer volledig geladen door het zonnepaneel, een prima oplossing, zo hoeven we niet zo nodig aan een stroompaal. Na het ontbijt een flink stuk gefietst (48 km). 's middags in de zon gezeten. We wilden om 18.00 uur gaan eten in het restaurant van de jachthaven, maar er zat een groot gezelschap en het duurde en duurde maar. Uiteindelijk zijn we zonder onze bestelling door te geven weer terug gegaan naar de camper en hebben zelf iets klaar gemaakt. Pas tegen 22.00 uur werd het bij het restaurant rustig. Wel hoorden we een man klussen aan zijn houten boot, al vanaf 19.00 uur. De boot lag op de wal vlak naast onze camper. De man kwam met een busje met aanhanger en gereedschap en demonteerde planken van de boot. Hij stopte ermee toen het donker werd en gin in het busje overnachten. Dat beloofd niet veel goeds voor morgenvroeg.

zaterdag 7 mei

buiten 8.1° en binnen 11.7°. Inderdaad begon de man te klussen al om 7.00 uur. Wilma werd er wakker van, Erik niet, die sliep overal doorheen tot 9.00 uur. Erik haalde broodjes. Het is alweer een stralende dag het beloofd nog warmer te worden dan gisteren (28-29) Na het ontbijt besluiten we om naar Hörstel te rijden. Hier is een camperplaats aan het kanaal waar je de boten zo ziet langs varen. Na enig zoeken de plek gevonden en geparkeerd. Het is een aardige plek, maar ligt aan een zeer drukke verkeersweg net onder de brug. Het is een open vlakte en het waait er flink. We besluiten om hier niet te blijven maar door te rijden naar een van onze favoriete plekken, Ibbenbühren aan de Aasee. Dit is een mooie plek aan de rand van een meer, tegenover een woonwijk, naast het zwembad met mooi gras. Het kost nog steeds € 3,--. Kaartje kan gekocht worden aan de zwembad kassa. We fietsen een heel eind en komen uiteindelijk in Tecklenburg uit. Hier lunchen we op het marktplein onder de luifel, want het is heel warm, Bij terugkomst zijn de accu's van de fietsen weer leeg, maar dat is niet verwonderlijk in dit heuvelachtige gebied. We lopen 's avonds nog een ronde Aasee.

zondag 8 mei

We staan vroeg op, we gaan alweer naar huis voor de verjaardag van onze dochter en voor de bekerfinale Twente - Ajax. We zijn om 11.00 uur thuis.