vrijdag 7 augustus 2009

Zomervakantie 11 juli t/m 5 augustus

zaterdag 11 juli

Omdat onze zoon 's ochtends nog moet werken, vertrekken we rond 15.00 uur naar Dorsten. Het is verschrikkelijk weer. Stevige regenbuien en een pikzwarte lucht. Het plan was om lekker naar de sauna te gaan en te zwemmen. Nou het zwemmen lukte prima, de sauna niet. Er was een brand geweest en de sauna was nog gesloten vanwege brandschade. We hebben ons tot 20.30 uur prima vermaakt in het zwembad met z'n vele glijbanen. Na het zwemmen nog even wat tv gekeken en rond middernacht zijn we gaan slapen. Omdat we hier geen tentje mogen opzetten heeft Mark deze eerste nacht bij ons geslapen. Omdat we maar een 2-persoons camper hebben, moet hij op een matrasje op de grond liggen. Het past allemaal net, maar hij heeft er heerlijk geslapen.

Zomervakantie 2009 002

Zondag 12 juli

We worden om 8.30 uur wakker met regen. Geen bui, maar constante regen. In 1 etappe naar Chatenois in Frankrijk gereden. Onderweg hebben we wisselend weer, maar bij aankomst om 16.30 uur hevige regen. 's Middags na 17.00 uur wordt het gelukkig wat droger. We zetten Marks tent op. De temperatuur is 25.6 graden. We gaan opnieuw om middernacht slapen. We zijn de enigen op de camping.

Zomervakantie 2009 006

Maandag 13 juli

We hebben geslapen tot 9.00 uur. Na het ontbijt gaan we op de fiets naar de Super U. We slaan flink in, want morgen is het 14 juli en dan is natuurlijk alles dicht. De hele dag door valt er wel wat regen. Toch gaan we 's middags nog 45 minuten hardlopen. Mark blijft bij de camper. Verder hebben we niets gedaan vandaag, op wat luieren, tv kijken en lezen na. Opnieuw om middernacht naar bed. We liggen er nog maar net in of het begint zwaar te onweren. Mark was al in zijn tent, maar het is zo slecht weer, dat we hem in de stromende regen met zijn spullen overpakken in de camper. Opnieuw slaapt hij bij ons op de vloer.

Dinsdag 14 juli

We slapen lang, namelijk tot 10.30 uur. Het regent de hele dag, waardeloos dus. We zitten met ons 3-en in de camper. Beetje tv kijken, wat lezen en Tour gekeken. Het was wel 23 graden. We gaan voor de verandering maar eens vroeg naar bed.

Woensdag 15 juli

We staan op met een zonnetje om 9.00 uur. Echter om 9.30 uur is het alweer gedaan met de zon. We rijden van de boerencamping om 10.00 uur weg. Nog even langs de supermarkt en dan op weg naar Vittel. Bij de receptie van de camping heel veel mensen voor ons met allerlei gezeur, van dubbele boekingen tot brood dat niet goed is en dat bij een meisje dat nauwelijks Engels praat of verstaat. Toen we eindelijk aan de beurt waren, ging het vrij snel, geen problemen, we mochten zelfs een plekje uitzoeken! Na de lunch de tent van Mark gerepareerd (die was uitgescheurd op 2 hoeken) en opgezet. Zo langzamerhand begint alles op te drogen. Toen we 's middags ons plaats nummer doorgaven, kregen we te horen dat we de gehele plek in gebruik hadden genomen (de hele plek, raar hè) . Op deze manier kon er niemand meer bij op. Hoezo iemand er bij op? We hebben toch voor een hele plek betaald (en fors ook) en niet voor een halve? We moesten de luifel indraaien, dan kon aan die kant nog iemand staan. Nou mooi niet. Dan moesten we de camper maar verplaatsen. Nou dat ook niet. Plotseling konden wij ook niet meer zo goed Engels verstaan. Gelukkig werd er later niet meer op teruggekomen dat we ons moesten verplaatsen. We zagen overigens op andere plekken wel meerdere tenten en caravans staan.

Zomervakantie 2009 011  Zomervakantie 2009 021

Donderdag 16 juli

Opgestaan om 9.00 uur. We besloten een stukje te gaan hardlopen. Na de pap zijn we al joggend naar de finish van de tour gegaan om het hele circus eens goed bekijken. Men was druk bezig dranghekken te plaatsen, de bogen voor het 1 km punt neer te zetten en de tv en radio wagens werden ingericht. Ook werden er allerlei standjes ingericht met shirts die je kon kopen.

Zomervakantie 2009 040  Zomervakantie 2009 055
Na de lunch gaan we op weg naar de D18, even buiten Vittel om de tour en het hele randgebeuren (en natuurlijk de reclame karavaan) te bekijken. Het was enorm warm, we stonden langs een hellinkje waar sommige renners toch nog even uit het zadel moesten. Na afloop gingen we via een parkje terug naar de camping en kwamen we langs de bussen van de renners. Ook stonden hier de vrachtauto's vol met fietsen en hier waren de mecaniciens druk bezig de fietsen te reinigen.

Zomervakantie 2009 081  Zomervakantie 2009 082

In een flits hebben we enkele renners gezien. Jammer want we hadden graag de jongens van wat dichter bij willen zien. Daarentegen hebben we de reclame karavaan heel goed gezien en hebben we een flinke buit opgevangen (petjes, snoep, sleutelhangers, wasmiddel en flesjes water). Erik heeft bijna alle reclame op film gezet. Op de camping staan nu meerdere plaatsen dubbel bezet, campers en caravans door elkaar. 's Avonds zijn we nog even opnieuw naar de finish gefietst. Alles was al bijna weer opgeruimd. De reclame werd van de weg gespoten met een hogedrukspuit. Omdat het vandaag niet goed ging tussen Mark en ons (en dat is dan nog voorzichtig uitgedrukt) weten we nog niet wat we morgen zullen doen, naar huis of toch door.   's Nachts  om 1.00 uur begon het weer hevig te onweren, dus Mark kwam weer bij ons in de camper.

Zomervakantie 2009 085  Zomervakantie 2009 012

Vrijdag 17 juli

Wakker om 09.00 uur, alweer regen! en maar 18 graden. We zouden aanvankelijk naar de start van de Touretappe gaan kijken, maar vanwege het slechte weer besluiten we dat maar over te slaan. Het was nog een hele toer om Vittel uit te komen. Alle wegen zijn afgesloten. Het hele centrum was afgezet voor de Tour. We zijn daarom maar eerst een stukje naar een klein plaatsje verderop gereden en via binnen weggetjes naar Bulgneville. Vandaar uit de snelweg weer op. We gaan toch maar verder vakantie houden. Vanochtend is de lucht (tussen ons drieën) redelijk opgeklaard. Na zo'n 400 km tolweg bij Vienne eraf en nog ongeveer 20 km binnendoor naar Verrioz, camping Le Bontemps. Het was spitsuur in Vienne en een ongeluk op een steile weg bergop met verkeerslichten maakte van het laatste stuk een uitdaging. Tegen 17.30 uur komen we eindelijk op de camping aan, het is bijna droog en ongeveer 20 graden.

Zomervakantie 2009 213

zaterdag 18 juli

De 8e dag alweer. Bij het opstaan was het bewolkt, maar om een uur of elf werd de lucht steeds blauwer en kwam de zon erbij. Na het ontbijt naar het dorpje gefietst en wat inkopen gedaan. Onder anderen een heerlijk echt frans stokbrood.

Zomervakantie 2009 089  Zomervakantie 2009 091

's Middags een beetje in de zon gezeten aan de rand van het zwembad. 's Avonds lekker de BBQ aangehad. De min. temp. was 13,7 en max. 25,6.

zondag 19 juli

Vanochtend op weg naar De Rouveyrol, waar we een week gereserveerd hebben. Wij rijden om 10.30 uur weg. Vlak voor Montelimar was een ongeluk gebeurd, dus we stonden even in de file. Dat is met een camper toch ook wel handig. Je hoeft er niet uit of je in rare bochten wringen als je iets wilt eten of drinken. Ook kun je rustig van het toilet gebruik maken. We hoeven niet zo ver dus stoppen we onderweg om lekker buiten op een picknick plek te lunchen.

Zomervakantie 2009 101  Zomervakantie 2009 104

Om 14.30 uur waren we bij de Rouveyrol. We konden kiezen uit een plek midden op de camping, aan de rand van het speel/voetbalveld of buiten de camping op een groot veld, maar dan zonder stroom. We kozen voor de plek op het speelveld, best een mooie plek met meer ruimte dan op de reguliere plekken. Later op de dag werden op dit veld ook tenten opgezet, zodat we van voetballers al helemaal geen last hadden. Tentje opgezet voor Mark en verder op de middag naar het zwembad. Min. temp. 12,4 en max. 30,5 in de schaduw.

Zomervakantie 2009 111

Zomervakantie 2009 114

Maandag 20 juli

Lekker geslapen en om 8.30 uur wakker met een strakblauwe lucht. 's Morgens gefietst naar het Bois de Paiolive om een cache te doen. Wij op onze gewone fietsen en Mark op de vouwfiets. We voelden ons net wielrenners, want we hebben hele steile weggetjes op gefietst en later natuurlijk ook weer af. Het ging soms wel heel erg hard naar beneden.

Zomervakantie 2009 147

De cache lag op een zeer goed verstopte plaatst en op dusdanige hoogte dat alleen de heren omhoog zijn geklommen, ik heb beneden op een grote steen zitten wachten tot de schat gevonden was. Er waren meer mensen op het idee gekomen deze cache te doen en op enig moment waren er wel 8 mensen aan het zoeken. Al met al heeft men met z'n allen toch wel een kwartier gezocht.

Zomervakantie 2009 150

's middags hangen voor de camper, kijken hoe andere mensen een tent opzetten is toch altijd wel weer leuk en af en toe het zwembad in. temp. min. 17,6 max. 33.0

dinsdag 21 juli

Vannacht onverwacht weer regen. De dakluiken stonden ver open, dus deze gauw dicht gedaan. Gelukkig heeft het niet lang en veel ingeregend. Bij het opstaan vanmorgen was het helemaal bewolkt. Na de pap zijn we maar gauw een uurtje gaan hardlopen, daarbij kwam de zon alweer wat tevoorschijn. 's Middags werd het steeds zonniger en weer rond de 30 graden. We doen niet veel meer, wat lezen, wat zwemmen en de Tour kijken. We koken zelfs niet, maar halen een overheerlijke pizza. Glaasje wijn erbij. Heerlijk. Binnen temp. min. 20,3 en max. 33,2. Buiten temp. min. 18,8 en max 29,9.

Zomervakantie 2009 129

woensdag 22 juli

Opgestaan om 9.00 uur en weer is het helemaal bewolkt en het miezert een beetje. Op zich niet zo erg, want we zijn gisteren toch best wel verkleurd. Kunnen we vandaag weer een beetje bijkomen en op deze manier zullen we niet zo snel verbranden. We vervallen in luiheid, lezen wat, doezelen wat, drinken wat. De mannen gaan 's middags computeren op het terras.

Zomervakantie 2009 132

Normaal zijn we wel actiever, maar nu dus even niet. 's Avonds eten we bij het restaurant mosselen met frites. Daar zijn we gek op en elke keer als we ons bord leeg hebben komen de serveersters vragen of we nog meer lusten en dan wordt er aangevuld. Heerlijk.  Mark heeft wat sjans met een meisje uit Zwitserland.  Ze vermaken zich prima. Binnen temp. min. 21.0 max. 33,7. Buiten temp. min. 19,1 en max. 30,6.

donderdag 23 juli

We staan niet zo vroeg op en alweer is het geheel bewolkt. Het is wel warm. We besluiten om na het ontbijt een cache in de buurt op te zoeken. Het wordt er een bij de Ganges van de Chaussezac. We fietsen er naar toe en gaan dan op zoek. Het pad is haast onbegaanbaar en loopt langs steile afgronden. Ik vind het erg griezelig en besluit niet verder te gaan. Erik en Mark gaan nog een klein stukje, maar het wordt hen ook te gortig en ook zij besluiten niet verder te gaan. In de loop van de middag wordt het weer zonnig en warm. Binnen temp. min. 22,6 en max. 37.0. Buiten temp. min. 15,7 en max. 32,2.

vrijdag 24 juli

We hebben de wekker gezet op 7.30 uur, omdat we willen hardlopen. Als we later gaan wordt het te warm. We doen een uurtje intervaltraining en zijn net op tijd terug voor de aqua jogging, zodat Wilma daar ook nog aan kan meedoen. Lekker afkoelen in het water. De rest van de dag wat klusjes gedaan, zoals de was en de camping betalen omdat we morgen verder trekken en toilet leeggooien en wat poetsen. We willen proberen of er nog een plekje vrij is op de vorige camping Le Bon Temps in Verrioz en willen dan daar nog een paar dagen blijven, de weersvooruitzichten zijn goed. In de loop van de middag stak er ineens een stevige Mistral op. Binnen temp. min 19,8 max. 38,8. Buiten temp. min. 16,7 en max. 33,5.

zaterdag 25 juli

We staan om 7.45 uur op. Lekker vroeg, namelijk om 9.15 uur rijden we weer naar het noorden. We moeten door Montelimar, en daar start de Tour vandaag ook. We zien wel allerlei borden die wijzen naar de start, maar we hebben er geen last van. Op de A7, de autoroute du Soleil stonden lange files richting het zuiden. Gelukkig gingen wij de andere kant op en hadden geen hinder van files. Bij Ruoms hebben we bij de Super U voor een week boodschappen ingeslagen. Het was daar om 10.00 uur al erg druk. De dorpswinkel in Verrioz heeft niet zo veel keus, die is handig voor brood en beleg. Rond 13.30 uur waren we weer op de camping Le Bon Temps en zochten we een mooi plekje uit waar we het wel een paar dagen kunnen uithouden. Het is hier iets koeler dan in de Ardeche, zo'n 25 graden. 's Middags hebben we heerlijk gezwommen en in de schitterend aangelegde visvijver hebben Erik en Mark geprobeerd een visje te vangen.

Later kijken we tv, naar de beklimming van de Mont Ventoux van de tour. Binnen temp. min. 22,8 max. 31,8 buiten temp. min. 14,1 max. 31,1.

maandag 27 juli

Uitgeslapen tot 9.00 uur. Vandaag weer een luie dag. Fijn aan de rand van het zwembad met een boek of wat muziek. Binnen temp. min. 21,5 max 35,2. Buiten temp. min. 15,4 max 28,6. Paar spatjes regen 's avonds.

dinsdag 28 juli

Weer een luie dag, alhoewel we wel wat boodschappen in het dorp doen op de fiets en 's avonds rijden we ook nog een rondje. Binnen temp. min. 15,4 max. 35.0. Buiten temp. min 12,6 max 28.0.

woensdag 29 juli

Het was alweer een luie dag, bij het zwembad hangen af en toe terug naar de camper om wat te eten of te drinken en dan weer zwemmen, lezen of muziek luisteren. We zijn niet van de camping af geweest. Het is erg warm vandaag. Binnen temp. min. 17,2 max. 36,7. Buiten temp. min. 16,5 max 33,5.

donderdag 30 juli

Luieren, zwemmen, lezen, vissen en muziek luisteren alweer. Wilma is nog wel 2x op de fiets naar het dorp geweest. De slager komt met zijn lekkere kaasworsten dus die gaan weer op de BBQ en 's middags komt een auto vol groente en fruit langs. Heerlijk zijn de abrikozen en nectarines. Af en toe is het iets bewolkt. Binnen temp. min. 16,5 max. 31,8. Buiten temp. min 12,1 max. 27,2.

vrijdag 31 juli

Het wordt een beetje saai, maar ook deze dag is het plekje aan het zwembad onze favoriet. We zwemmen, luieren, lezen enz....... Binnen temp. min. 16,5 max. 34,2. Buiten temp. min. 11,4 max. 27,9.

zaterdag 1 augustus

Onze laatste dag op deze camping. We luieren en zwemmen en lezen. Gaap! 's Nachts regent het een beetje.

zondag 2 augustus

We staan om 8.30 uur op en zijn weggereden om 9.45 uur. We zijn deze keer door Lyon gereden en dat was heel goed te doen. Wel veel regen gehad onderweg. Gestopt bij een camperplek in Goncourt, niet ver van de boerencamping in Chatenois. De wegen  na de tolweg op weg naar deze plaats leek we op een achtbaan, wat een hellingen op en af. Voor mij als bijrijder is dit wel leuk, voor Erik is het iets minder. Dit is een hele mooie camperplek aan de oevers van een riviertje waar je de bevers kunt zien zwemmen.

maandag 3 augustus

We doen wat boodschappen in Neufchateau en via Luxemburg (waar we goedkoop diesel tanken) rijden we door naar Dahlen - Kronenburg in de Eifel. Een mooie rustige camperplek aan de Kronenburger See vlak bij de B51. We zetten hier Marks 3 seconden tentje op, zo groot is de plek. We hebben een rustige nacht. De man die de volgende ochtend het stageld komt halen zegt niets van het bijzettentje. Binnen temp. min. 11,6 max. 35,9. Buiten temp. min. 6,1 max. 33,2.

dinsdag 4 augustus

We rijden naar Dorsten, waar we ook onze vakantie zijn begonnen. Nu op de officiële camperplek gestaan. We zijn de hele dag in het zwembad en in de sauna. Lekker een pizza gegeten bij de Italiaan. 's Avonds zitten we heerlijk op het terras in het centrum van Dorsten en drinken een paar lekkere biertjes/wijn met een hapje erbij.

woensdag 5 augustus

Het zit erop. Na het ontbijt dat we niet zelf klaar maken, maar heel luxe in hetzelfde restaurant van gisteravond eten, gaan we naar huis.