woensdag 4 december 2019

overwinteren 2019/2020 deel 7

Woensdag 27 november
Het is schitterend weer. Tijd om een wasje te doen. Daarna gaan we alweer naar Puerto de Mazzarron. We kregen een tip om bij de Marrokaan, Alhambra, te gaan eten. We hebben kip met aardappelschijfjes en sla. Heel lekker gekruid, met brood en diverse sausjes en een frisdrank voor € 11,95 p.p. Het was lekker, maar niet erg Marrokaans. We konden alleen contant betalen, dat was even een tegenvaller, gelukkig was er net genoeg geld in de portemonnee. Geld halen uit de muur moet je hier betalen, ondanks de Europese regels dat dit gratis moet zijn. 's Middags zitten we lekker in de zon.

Donderdag 28 november
Alweer zo'n schitterde dag. We doen opnieuw een klein wasje en fietsen een stukje, maar de rest van de dag is het weer zitten in de zon.

Vrijdag 29 november
Op aanraden van de buurman op de camping willen we een bezoek brengen aan de 'Bateria de Castillitos'. Het is 20 km heen, voornamelijk berg op. Dat moeten onze fietsen aankunnen. Onderweg drinken we een kop koffie in La Azohia en zien dat er in het wild een aantal campers staan. Na de koffie praten we een tijdje met een Engels stel. Zij zijn met de camper gekomen, maar die staat geparkeerd achter een compleet ingericht gehuurd huis, waar ze voor € 20,00 per nacht verblijven. Google stuurt ons weer door de 'Rambla', daar kun je echt niet fietsen vanwege de dikke keien die er liggen. We eten eerst maar eens onze lunch en wandelen dan met de fiets aan de hand zo'n 1 1/2 kilometer. Dan stappen we op en fietsen 8 km behoorlijk omhoog. We zien de accu's van de fietsen snel leger worden. Maar het is zeker de moeite waard. Wat een prachtig bouwwerk is hier neergezet en wat een geweldige uitzichten. Alles is nog intact en te bezichtigen. Je kunt zelfs het platform op waar de kanonnen staan.

De terugweg gaat makkelijk, heel af en toe moeten we een stukje fietsen. Nu gaan we niet meer door de Rambla. De weg die er omheen loopt is wel wat klimmen en dalen. Als we terug zijn op de camping geeft het display van Erik's fiets aan dat hij nog 1 km kon fietsen. Wilma had nog 6 km staan.

Zaterdag 30 november
We ruimen de camper op en gaan een nachtje wild staan in La Azohia. Het is een gedoogplek, waar je geen stoeltjes buiten mag zetten of een schotel uit en waar we verschillende berichten over horen. De een zegt je wordt weggestuurd met een boete, of je mag best stoelen buiten zetten of je mag er best wel staan. We zullen zien, we willen het zelf ondervinden. Het is wel behoorlijk scheef, maar gelukkig voor ons vertrekt een camper die op een soort plateautje stond en we verhuizen naar dat plekje. We genieten van de stilte. Het enige wat we horen is het ruizen van de zee voor ons. Achter ons zijn mensen de berg aan het beklimmen en in de avond zien we 2 paragliders langs komen.

Zondag 1 december
We hebben toch wel een beetje onrustig geslagen, waarschijnlijk toch wel in ons achterhoofd dat er politie kan komen die je weg stuurt. Maar niets van dat alles. We stonden met 6 campers. We doen wat boodschappen bij de Spar, die naast de parkeerplaats ligt en zitten nog een tijd buiten. Na de lunch rijden we naar camping Playa de Mazarrón, vol met overwinteraars, we hebben er een plekje gereserveerd.

De camping ligt aan het strand. Bijna de gehele camping is bestraat, achteraan en het verst verwijderd van het strand, zijn plekken op fijn grind. Hier kunnen we in de lengte in staan en hebben dan nog een klein stukje ernaast om te zitten. We lopen nog even naar het strand en laten onze voeten nat worden door de golven.

Maandag 2 december
Het weer heeft een omslag gemaakt, wind en regen. De hele dag. Tijd om te kaarten, mens-erger-je-niet te spelen, te lezen en de vlog te monteren. We lopen om 5 uur snel naar het winkeltje op de hoek voor melk en wat lekkers bij de koffie.

Dinsdag 3 december
Opnieuw veel regen en wind, harde wind. Niet leuk, maar we kunnen er niets aan doen. Dit wordt opnieuw een binnen zitten dag. Aan het begin van de avond klappen we de schotel in vanwege stormachtige wind. Gelukkig hebben we genoeg films meegenomen.