donderdag 7 mei 2015

Zeeland

donderdag 30 april

We vertrekken pas om 14.15 uur. We gaan op weg naar Zeeland en willen dit in 2 etappes rijden. We gaan dus eerst naar Vianen, dit is ongeveer halverwege. We slenteren door Vianen en wandelen nog een rondje eromheen.

vrijdag 1 mei

We rijden naar camping Hoekvliet in Gapinge, vlak bij Veere. Een kleine camping, met mooie plaatsen, ook voor campers. We fietsen 's middags naar Veere, spelen wat met een "pontje" en wandelen door Veere. Het is druk, de Belgen en de Duitsers hebben ook vakantie en dat is goed te merken. Later zitten we nog heerlijk in de zon.

zaterdag 2 mei

Na het ontbijt gaan we fietsen. Er is voor vandaag een droge dag voorspeld. Het is echter nog wel fris en bewolkt, hopelijk komt straks de zon door. We fietsen via Middelburg en Vlissingen een ronde van ruim 60 km. Wel met wat gepuzzel, want het fietsknopennetwerk wordt aangepast en de bordjes en nummers kloppen niet overal meer. Gelukkig hebben we de Mio ook mee, dus uiteindelijk lukt het allemaal wel. Pas om 15.00 uur breekt de zon door en wordt het echt aangenaam. Het is wel even wennen voor de zitspieren om zo lang achter elkaar te fietsen (we hebben een gevoelig zitvlak aan het eind van de ronde).

zondag 3 mei

Het is een bewolkte en regenachtige dag. Pas in de loop van de middag wordt het droog. We trekken de wandelschoenen aan en wandelen via het Veerse bos naar Veere en terug. Onderweg overvalt ons toch nog een bui, maar met de regenjas aan en paraplu in de hand worden we gelukkig niet erg nat.

De rest van de dag hebben we helaas binnen doorgebracht.

maandag 4 mei

We staan op met droog en zonnig weer. We pakken opnieuw de fiets, dit keer maar 40 km Knipogen. We gaan dit keer de andere kant op via Veere, Vrouwenpolder op weg naar Middelburg. Onderweg treffen we een obstakel in de vorm van koeien die op het fietspad lopen en niet echt aan de kant gaan. Als we er eindelijk langs zijn, zien we dat er een hek omver ligt, de dames zijn uitgebroken.

In Middelburg willen we het Zeeuws museum bezoeken, helaas is deze gesloten op maandag. We laten onze fietsen daar staan en wandelen naar het centrum waar een antiek en curiosa markt is. Hier slenteren we wat overheen en verbazen ons over de prijzen die gevraagd worden. Als we weer terug zijn kunnen we nog lekker buiten zitten.

Later op de avond betrekt het opnieuw en gaat het weer regenen. We werden vanmiddag nog gebeld door Rent a Tent. Ze hebben een uitvaller in Italië en vragen ons of we direct hier naar toe willen. Helaas lukt ons dit niet vanwege de vele afspraken die we hebben in juni.

dinsdag 5 mei

De weersvoorspellingen zijn slecht, er is een code  geel afgegeven. We zien op buirenradar dat er inderdaad heel veel regen aankomt. Het besluit is  gauw genomen, we gaan opruimen en naar huis.