maandag 17 augustus 2009

Greven, Telgte, Ibbenburen 14 t/m 16 augustus

vrijdag 14 augustus

Zoals gebruikelijk rijden we na het avondeten naar Greven in Duitsland. Daar is een zogenaamde Topplatz voor campers waar er 90 kunnen staan bij een jachthaven. Toen we aankwamen zat er een ketting met een bordje "vol" voor de ingang. De vriendelijke beheerder bood ons nog wel een plekje aan op een naastgelegen terrein waar boten stonden, maar dat stond ons niet zo aan. Er stonden daar zelfs ook caravans en tenten, waar al flink wat bier was geconsumeerd. Er was dit weekend een wereldkampioenschap met paarden en koetsen, vandaar dat het er zo druk was. Na in de buurt een paar andere camperplekken te hebben gezocht, bleven we uiteindelijk staan bij Gasthof Lauheide en Telgte. Een prima overnachtingsplek. Een flinke ruimte achter het restaurant. We konden niet vinden of we iets moesten betalen en het restaurant was om 21.00 uur 's avonds ook al helemaal donker.

zaterdag 15 augustus

Ook nu kunnen we niet vinden waar we betalen moeten. Nou ja dan maar gratis staan ;-). We hebben prima geslapen. We ontbijten met crackers (er zit geen bakker in de buurt). Daarna rijden we naar Warendorf voor broodjes en wat winkelen. Wilma koopt nog een leuk shirtje. Om 14.00 uur komen we in Ibbenburen aan op de camperplek bij het zwembad aan de Aasee. 's Avonds gaan we bij Ingo eten.

zondag 16 augustus

Na het ontbijt gaan we naar huis, waar we rond de middag aankomen.