woensdag 3 september 2008

Weekje moezel 28 aug t/m 2 sept

maandag 28 augustus 2008

Op weg voor een korte week, waarschijnlijk wel de laatste van dit jaar met de camper. We rijden om 16.00 uur weg, richting Keulen voor het concert van Peter Maffey morgen. Na een uurtje en zo'n 100 km verder is Erik het rijden zat. We gaan bij Dorsten de snelweg af. De camperplek (ruimte voor 20 stuks) staat echter al bomvol, we tellen er 22. Er wordt een uitwijkplaats aangeven, echter hier sta je onder de snelweg, vrij donker en ontoegankelijk. Dat staat ons niet aan. We zagen echter op weg naar deze plek, dat bij het zwembad ook een camper geparkeerd staat. We besluiten om naast hen te gaan staan. Na het avondeten lopen we nog even het stadje in. Misschien gaan we morgenvroeg wel even zwemmen voor we verder rijden.

20080828_1

dinsdag 29 augustus 2008

Tot 9.00 uur uitgeslapen. Heerlijk rustige plek. Op de vouwfiets broodjes gehaald en ontbeten. Daarna gaan we inderdaad naar het zwem- en sauna paradijs "Atlantis". Zwemmen kost € 5,00 en in combinatie met de sauna kost het € 10,00. Nu houden wij erg van de sauna (we hebben er thuis tenslotte ook een) dus we besluiten een combinatiekaart te nemen. Het is een schitterend complex met vele sauna's. Er is buiten een mooi aangelegde saunatuin met diverse sauna's o.a. een rozensauna met rozengeur en muziek. Een 100 graden sauna en een  aardesauna. In het midden ligt een vijver met vissen en een koud zwembad. Binnen kun je ook kiezen uit diverse sauna's. Ook het zwembad is geweldig. Een groot bad, apart een bad met stroomversnelling en een aparte ruimte waar 3 glijbanen zijn. De langste is 125 meter en pikkedonker, er is een waar je zittend op een grote zwemband door heen kunt en een supersnelle van 60 meter. Hierin kun je niet blijven zitten. We eten onze warme hap in het saunarestaurant en moeten dan helaas eruit, omdat we vanavond nog een leuk vooruitzicht hebben, we gaan naar een concert van Peter Maffey.

20080829_1

De reis is voorspoedig en uiteindelijk staan we 300 meter verwijderd van de zaal van het optreden. We staan langs de kant van een zeer drukke doorgaande weg, we denken niet dat we vanavond hier blijven slapen. Op de foto lijkt het heel rustig, maar hoe later het op de avond wordt, hoe meer auto's er geparkeerd gaan worden. De parkeerplaatsen in de buurt zijn allemaal eigendom van de fabrieken erom heen en worden tegen betaling opengesteld voor de concertbezoekers. De echte fans staan al vroeg te wachten. Gelukkig is het mooi weer. Wij zijn ook wel fans, maar willen toch ook nog wel even naar de binnenstad van Keulen. En even op zoek naar de officiële camperplek aan de Rijn. We fietsen daar naar toe en een beetje langs de Rijn. De camperplek ligt behoorlijk ver van de concertzaal af en staat nu al bijna vol. Je hebt wel een mooi uitzicht op het water. Om 20.30 uur lopen we richting zaal en om 21.00 begint het optreden. Na afloop blijven we toch maar niet aan de rand van de straat staan, we rijden naar Paffrath, een camperplek 10 km verder op in een voorstadje van Keulen. We zijn de enige camper op een grote parkeerplaats bij alweer een zwembad. Het is er erg donker en erg stil (het is overigens al middernacht als wij aankomen). We hebben er heerlijk geslapen en kunnen de volgende ochtend buiten ontbijten, want het is prima weer.

20080829_2  20080829_3

20080829_4

woensdag 30 augustus 2008

Na het ontbijt op weg naar de Moezel. We rijden naar Ernst 6 kilometer voorbij Cochem. Een camperplek in een cirkel. Heel erg druk, stroom moeten we maar met een verdeelstekker bij de buren aftappen. We kunnen niet eens de luifel geheel uitdraaien. Nou ja het is maar voor een nacht. We fietsen 's middags naar Cochem. Daar is een braderie, muziek en van alles te doen. Het is prachtig zonnig weer. 's Avonds tussen de campers in gebbc'd.

donderdag 31 augustus 2008

Na het ontbijt direct vertrokken van deze toch wel te kleine plaats. We rijden verder de Moezel langs en 22 kilometer verderop vinden we een nieuwe plek. St. Aldegund. Een brede strook gras tussen de drukke verkeersweg en de Moezel. Wel lekker de ruimte en veel te zien. 's Middags een eindje gewandeld. Aan de overkant van de Moezel is ook nog een spoor, dus van alle kanten lawaai hier. Toch viel het 's nachts erg mee, want we hebben lekker geslapen.

vrijdag 1 september 2008

Na het ontbijt 47 kilometer gereden naar Bernkastl-Kues. Hier kunnen we eerst de camperplek niet vinden, en als we eindelijk vanuit een straat bovenlangs de plek ontdekken, zien we dat de campers hier ook weer krap op elkaar staan. Hier hebben we geen zin in. We rijden door naar Wehlen, 3 kilometer verderop aan de andere kant van de Moezel. De plek is met een ketting gesloten, geeft een beetje opgesloten gevoel. Je moet je eerst melden aan de overkant van de straat. Na betaling van € 8,-- aan een oude man, wordt je verteld dat je bij 1 overnachting bovenaan moet staan en recht in het vak. Na enige tijd kwam de man met zijn auto kijken of je wel goed staat, wij moesten dus 20 cm naar voren. Het is een zeer rustige plek. Heel ruime plaatsen. Ook de volgende ochtend kwam meneer weer, hij informeerde wanneer we van plan waren te vertrekken. Plek is goed, ligging t.o.v. Bernkastel-Kues en bakker in het dorp ook goed, alleen deze meneer zou met pensioen moeten gaan.

zaterdag 2 september 2008

Gisteravond een paar buien gehad, maar nu schijnt de zon weer  af en toe. We rijden vandaag weer naar Dortmund om een nieuw matras te bestellen. Een van de matrassen geeft een diepe kuil en ligt niet lekker. Dit mag natuurlijk niet na zo'n paar nachten eigenlijk. Gelukkig doen ze daar niet moeilijk. Over 6 weken is er een nieuwe voor ons. We rijden naar een camperplek in de buurt, maar daar voelen we ons niet zo prettig. Er zitten jongeren te blowen en er staan bandensporen van het crossen op het asfalt. We rijden door naar Haltern. Daar eten we bij een pizzeria (heel slecht, het vlees is niet mals en is te hard gebakken, de zwarte stukken zitten er nog aan) Wilma baalt zo verschrikkelijk, ze eet maar een paar happen en roept dan de serveerster. Deze staat glazen te spoelen en heeft niet eens het fatsoen om aan tafel te komen. Wilma baalt nog meer, loopt zelf naar de toog en zegt dat ze alleen het drinken betaalt, het eten is te slecht voor woorden. Op het voorstel nieuw eten te maken gaan we maar niet in. Terug op de camperplek (die ons eigenlijk ook niet aanstaat) besluiten we om nu naar huis te gaan in plaats van morgen.