zaterdag 26 juli 2008

Rondje Noord Duitsland 19 t/m 25 juli

zaterdag 19 juli 2008

Omdat onze zoon eerst nog moest werken vanochtend, zijn we om 13.30 uur weggereden naar Westdorp in Drente (vlak bij Borger). Hij gaat daar een weekje naar een jongerenkamp, en hij kan er toch niet voor 16.00 aankomen. Gigantische regenbuien gehad onderweg. Na hem afgezet te hebben zijn wij doorgereden naar Papenburg in Duitsland. Hier was een camperplek achter een hotel.  Een mooie plaats voor € 7,00 inclusief gebruik toiletten. We hebben in een nabijgelegen pizzeria gegeten. De duurste pizza kostte € 5,00 en lekkerrrrrrrr.

20080718

zondag 20 juli 2008

Na een rustige nacht en het ontbijt, een stukje gefietst. Niet zo ver als we zouden willen, want Erik krijgt een lekke achterband. Papenburg is niet zo heel groot, wel heel langgerekt. In de grachten liggen allemaal replica schepen. Het weer wil nog niet meewerken, dus we kijken eerst maar eens een tijdje naar de Tour de France op televisie. Om 15.00 uur gaan we een rondleiding krijgen bij de Meijer werf, de grootste scheepswerf ter wereld. We werden met een bus vanaf de VVV vervoerd naar de werf. In de bus kregen we de ontstaansgeschiedenis van de werf al te horen. De excursie duurde 2 uur en men liet ons zien welke (luxe) cruiseschepen er al gebouwd zijn en waar men nu mee bezig is. Heel indrukwekkend allemaal. Daarna zijn we doorgereden naar Wilhemshaven. De camperplek aan het water op de dijk bleek erg winderig. De camperplek vlakbij heel ongezellig. Daarom na het warme eten doorgereden naar Wilhemshaven - Nord, een gratis plek bij het Freibad. Zelfs de ver- en entsorgung kosten niets. Lekker rustige plek, prima geslapen alleen wel zeer onstuimig weer, en erg nat en veel wind.

20080720_1

maandag 21 juli 2008

Regen, regen en nog meer regen. Volgens de voorspellingen wordt het morgen beter weer. Afwachten dus maar. We zijn naar Cuxhaven gereden. Onderweg eerst bij een benzinestation gestopt, omdat de band van Erik's fiets geplakt moest worden en we natuurlijk geen fietspomp bij ons hadden. Al improviserend is het allemaal prima gelukt. Gestaan in de haven. Vanuit de camper zie je de grootste zeeschepen voorbij komen. In de haven werd gewerkt aan een grote buis op een ponton tot laat in de avond en de volgende morgen om 7.30 werden we al weer wakker door het gediesel van een hijskraan. Jammer, niet uitgeslapen. Ondanks het fraaie uitzicht is voor ons deze plek geen € 12,00 waard.

20080721_1  20080721_2

dinsdag 22 juli 2008

Gereden naar Lemwerder, vlak onder Bremen aan de andere kant van de Weser. Mooie rustige plek bij een sportcomplex en tennishal. Het stadje stelt niks voor. Kosten € 3,-- inclusief verzorging en vers water. Beetje gefietst, beetje geskeelerd en verder lekker luieren.

20080722

woensdag 23 juli 2008

Prima geslapen. Helaas schijnt de zon nog steeds niet, in tegenstelling tot het beloofde zomerweer. Het wordt nog steeds niet warmer dan een graad of 19. We blijven hier nog een dag, want vandaag is de touretappe naar 'l Alpe d'huez op tv. 's Avonds wel buiten gebarbeknoeit.

20080723

donderdag 24 juli 2008

Alweer lekker uitgeslapen. Na het lozen van het vuile water, het leeggooien van het toilet en innemen van schoon water zijn we weer helemaal klaar voor de volgende etappe. We rijden naar Cloppenburg, een mooie, ruime camperplek op de parkeerplaats van het openluchtmuseum, waar we de middag doorbrengen. Het stadje zelf is ook wel aardig. Het weer is vandaag prima. Het is onbewolkt.

20080724

vrijdag 25 juli 2008

De week zit er al weer op. Vandaag moeten we onze zoon ophalen van zijn kampweek. Omdat het weer opnieuw slecht is, besluiten we naar huis te rijden en hem vanavond dan maar op te halen met de auto. We hebben met ons beiden een leuke korte week gehad. Jammer dat het weer niet altijd deed wat wij wilden.