zondag 19 december 2021

Overwinteren 2021/2022 Puerto de Mazarron

Maandag 13 december
Opnieuw pakken we de auto en rijden naar de kanonnen van Mazarron. Maar voordat we dat doen eten we eerst de daghap in een restaurantje in La Azohia. Een salade als voorafje, daarna heeft Erik een soepje en Wilma een courgettetaartje met bloedworst. Het klinkt vies, maar smaakte erg goed. Als hoofdgerecht hebben we beiden kip in knoflook. Jammer dat sommige stukjes kip met bot is. Dan rijden we naar de verdedigingswerken. We komen op de heenweg maar 3 auto's tegen. We wandelen er wat rond en filmen en dan gaan we weer terug. Hoewel het verboden is om met een camper naar boven te rijden, is er toch een Duitser die zich daar niets van aantrekt en met zijn camper naar boven is gereden. Gelukkig maar dat we die niet zijn tegengekomen. Op de weg naar beneden komen we geen enkele auto tegen.

Dinsdag 14 december
We willen nog een keer naar Cartagena. We kopen voor de lunch krentenbollen en eten die op het uitzichtpunt van de berg Caravaca. Dan bezoeken we het fort Felicidad. Deze is tot maart gesloten en er is weinig te zien. We rijden door naar de andere kant van Cartagena. We gaan naar de punische muur. Dit is een dubbele muur die 3 eeuwen voor christus gebouwd is ter verdediging van de stad voor de aanvallen van de Romeinen. Helaas voor de stad hebben deze muren geen stand gehouden en overwonnen de Romeinen de inwoners. De crypte, onder in de muur werd gebruikt als begraafplaats. Helaas mogen we daar niet kijken. We kregen een of ander vaag verhaal over renovatie. We hebben dus alleen een film gezien over de oorlogen die er woedden, de bouw van de muur en een stukje van de muur. We stonden met een kwartier weer buiten, €7,00 armer. Op de terugweg rijden we langs Perin. We kijken welke weg we het beste met de camper kunnen gaan rijden als we eind van het jaar naar SenS gaan.

Woensdag 15 december
Wilma gaat aquajoggen en Erik gaat wat filmen over het tankO3 systeem. Het is bewolkt vandaag en frisjes. We gaan in de loop van de middag even naar de Chinese bazar nog iets leuks kopen als kerstversiering en ook naar de Lidl. Daar staan we wel een uur te kletsen met 2 echtparen die ons volgen.

Donderdag 16 december
De ochtend klungelen we wat aan en 's middags gaan we naar camperplaats Mazarron, waar Annie en Peter, volgers van ons kanaal, staan. Zij staan hier vanaf medio oktober en het bevalt hen erg goed. We lopen de plaats even rond en reserveren voor een week vanaf 7 januari, de dag dat we onze boosterprik kunnen halen.

Vrijdag 17 december
We gaan alweer koffiedrinken, dit keer bij Jan en Annemie. Zij staan een paar dagen op La Azohia. Het is gezellig als vanouds. s' Middags gaan we naar de erosies van Bolnuevo. Dit keer wandelen we langs de achterkant. Je kijkt dan uit op de zee, en op bungalows die ervoor staan. Ze hebben allemaal een zwembad. Op de parkeerplaats staat geen enkele camper. 2 jaar geleden, toen wij er overnachten stonden er wel 50.
Op de terugweg rijden we nog even naar de Chinese bazar om wat kerstversiering bij te kopen.

Zaterdag 18 december
We hebben weer met Jan en Annemie afgesproken. Annemie heeft haar data voor de mobiele telefoon op en wil een Spaans prepaid kaartje kopen in Cartagena. Erik biedt aan om met de auto te gaan, dat is voor hen makkelijker en voor ons weer een leuk ritje over de berg. We drinken ergens koffie en lunchen ook nog onderweg. We zijn tegen 16.00 uur terug. Op deze manier merk je niet dat het bewolkt is en af en toe vallen er ook wat druppels.

Zondag 19 december
We gaan naar de markt. Onze wok begint minder te worden en op de markt staat een kraam met pannen. Echter Wilma vindt de vervanging dermate duur dat we niets kopen. We kijken wel bij de bazar en slagen we daar ook niet, thuis staat nog een nieuwe. Dan redden we ons nog wel even met deze en ruilen hem thuis om. We lopen 's middags even naar het restaurant, daar zou een kerstviering zijn, echter er zitten alleen drinkende Engelsen op het buitenterras terwijl er kerstliederen gedraaid worden. Even kletsen bij Ruud en Brigitte en dan naar binnen, lezen, bloggen en vloggen.

1. Leuk!!
    Kan ik mij hier op abonneren? Kon dat knopje zo snel niet vinden.
    Fijne dagen! 🌲🌲

2. Volgens ons is dat niet mogelijk. Leuk dat je onze blog hebt gelezen👍🙋‍♂️🙋‍♀️

3. Hallo Erik en Wilma, kunnen wij ook jullie reisweg op kaart volgen ?
    De vlogs inzake chronologie op youtube komen niet altijd direct tot uiting. Bvb de vlogs van 2021. Prettige reis en behouden thuiskomst. Vic