maandag 5 juli 2021

Berlicum, den Bosch 2 t/m 4 juli

Vrijdag 2 juli

Met enige vertraging, veroorzaakt door veel regen aan het begin van de week, rijden we vandaag dan naar Berlicum, camping het steenuiltje. Erik gaat eerst thuis nog hardlopen en na de koffie rijden we om 11.30 uur weg. Erik rijdt de camper voor het huis weg en dan neemt Wilma het stuur over. Na een uurtje is het tijd om te eten. De parkeerplaats heeft geen picknick bankjes, dus zet Erik onze eigen stoelen en tafel in het gras. We warmen de maaltijd, die Wilma 's morgens maakte, op en smullen er goed van. Als we weer opruimen, worden we herkend door andere camperaars. We kletsen een kwartiertje met Kristen en haar partner en dan rijden zij verder. Wilma gaat eerst nog even afwassen. Dan neemt Erik het stuur ter hand en rijden we verder. Het is best al druk onderweg. De laatste 5 km worden de weggetjes steeds smaller. Als we arriveren, krijgen we te horen, zoek maar een plekje. We kiezen voor een plek met avondzon. Het grasveld is nog steeds we behoorlijk nat. Wilma zet de camper op zijn plaats, terwijl Erik dit met de drone filmt. We worden uitgenodigd door de eigenaar Geert en zijn vrouw Helmi voor koffie en later een biertje en zitten gezellig te kletsen. Na de boterham filmt Erik de camping en zit Wilma te lezen.

Zaterdag 3 juli

Na het ontbijt fietsen we via knooppunten met een omweg naar 's Hertogenbosch. We komen onderweg langs kasteel Heeswijck, een heel groot nog intact, kasteel. Deze kun je bezoeken, maar dat doen we vandaag niet. We eten op een bankje bij de markt onze boterham en gaan dan richting de VVV. We willen een stadswandeling maken, maar helaas de VVV is gesloten. Dat lukt dus niet. We zie andere mensen lopen met een plattegrond en vragen hoe ze daar aan zijn gekomen. De ANWB geeft ook een wandelroute uit en daar gaan we naar toe. Jammer genoeg is het stratenplan zo klein geschreven, dat lezen we niet eens met de bril op. We houden het maar bij de palen met richtingsborden. We zien zoete lieve Gerritje, de Binnendieze, beelden van Jeroen Bosch en eten een Bosse bol. We slenteren nog wat rond en dan gaan we via een mooie route weer terug.

Zondag 4 juli

Ondanks het goed dichthouden van de hordeur, hebben we in onze slaapkamer toch muggen. Tot een uur of 1 zijn we bezig deze dood te slaan. Erik neemt Geert, de campinghouder een interview af, Wilma helpt een beetje. Daarna gaat Erik ook nog een gast van de camping interviewen. Wim, een man alleen met een hele interessante  kijk op de wereld en zijn leven. Het is niet zonnig, maar wel warm. Het wordt steeds donkerder en tegen 15.00 uur begint het te onweren en heel hard te regenen. We gaan tegen 18.00 uur naar Geert en Helmi. We eten samen in de hooiberg, een mooi gebouwtje dat gehuurd kan worden. Het eten komt van Danny. We dachten een maaltijd te krijgen, maar het is een 4 gangen diner.