maandag 21 september 2020

Harfsen, Holten 8 t/m 20 september

Dinsdag 8 september

We hoeven maar een klein stukje, we gaan naar camping de Huurne in Harfsen, aan de Gorsselse hei. We eten eerst warm thuis en gaan dan op weg. Het nieuwe hek dat geplaatst is, hindert in het geheel niet om van de oprit af te komen. Halverwege wisselen we plaatst en Wilma rijdt tot en met de camping. Zelfs de smalle weggetjes die ze niet leuk vindt, worden door haar gereden. De beheerder komt ons al tegemoet en na inschrijving, rijdt hij met ons mee naar de camping en wijst ons plekjes waar we kunnen staan.

De receptie staat een eindje van de camping af en heeft een prachtige oprijlaan, waar je heel goed je camper of caravan kunt draaien. We kiezen een plekje vlak bij het sanitair gebouw. Deze is wat verouderd, maar zeer compleet en schoon. Bij de buurman wordt de oprijlaan geschoond van overhangende takken, maar dat stopt zo volgens de beheerder. En dat klopt. Het is heel rustig hier. Erik gaat nog even vliegen. Na het eten fietsen we naar Warnsveld en halen een tray cola.

Woensdag 9 september

Wat een nacht. Wel 8 muggen!!! Het vliegengordijn hebben we te laat opgehangen en dat hebben we dus geweten. En om 7.30 uur werden de snoeiwerkzaamheden hervat. Dat vertelde de beheerder niet! Toch vallen we weer in slaap, maar liefst tot 10.00 uur. Na het ontbijt gaat Erik hardlopen. Na de lunch fietsen we naar de heide en daarna naar Zutphen. We zoeken een terrasje voor koffie en later eten we nog een ijsje. We zijn om 18.00 uur terug en dan begint het te regenen. We zagen onderweg de donkere wolken al. We proberen ons nieuwe plaatje en nieuwe pan, eerst buiten, maar al gauw zetten we deze binnen neer, want het begint steeds harder te regenen.

Donderdag 10 september

Vanochtend werd er weer gesnoeid, maar dit keer begon met pas om 8.30 uur. Dat is een acceptabeler tijd. Rond het middaguur komen Dolph en Saskia. We hebben een gezellige middag. Tegen 15.00 uur fietsen we naar Gorssel. We moeten iets hebben van de drogist, maar slagen niet. Zij gaan het Moremuseum bezoeken, en wij fietsen een toeristische route terug. Erik maakt veel foto's. Om 17.00 uur gaan we samen borrelen en na het eten drinken we nog koffie. We liggen redelijk vroeg in bed.

Vrijdag 11 september

Erik en Dolph gaan een rondje hardlopen. Als ze terug zijn drinken we samen koffie en gaan dan op weg naar Deventer. We vinden nog een geocache onderweg. We zijn nog maar in Gorssel als we besluiten daar te lunchen, want we hebben trek. We eten een flinke hamburger, we hoeven vanavond niet meer te koken. We slenteren door Deventer, langs het huis van Erik's opa en oma. De winkel is er uit, nu zit er een galerie en een b&b. En volgens de overbuurvrouw staat het pand te koop. We lopen het bergkwartier in, hier zijn altijd de Dickens voorstellingen. We eten een ijsje en dan is het tijd om terug te fietsen. 's Avonds kijken we een tijdje tv en gaan vroeg slapen.

Zaterdag 12 september

We doen rustig aan vanochtend en gaan pas laat een eind wandelen op de Gorsselse hei. We knopen een gesprekje aan met een groep vrijwilligers die de hei aan het opschonen zijn. De grote heuvel die we zagen is een kogelvanger. Dit stukje natuur was vroeger een militair oefenterrein. We lunchen en drinken samen nog koffie en dan gaan Saskia en Dolph weer een stukje verder. Nadat we ze uitgezwaaid hebben fietsen wij nog even naar Zutphen en kopen een geschikte pan voor ons nieuwe elektrische plaatje. Vanochtend scheen de zon volop, maar in de middag werd het steeds bewolkter. We hebben zelfs onze jas aan met fietsen.

Zondag 13 september

We zitten heerlijk buiten te lezen als er plotseling een echtpaar bij ons stopt en zegt,  ja dat zijn de mensen van CamperTV. Ze hadden op Facebook gezien waar we staan en zelf staan ze in de buurt.

Ze hebben een fietsroute uitgezet die langs ons loopt, omdat ze persoonlijk kennis willen maken. Hoe leuk! We drinken samen koffie en hebben een paar gezellige uurtjes. Als ze weer vertrokken zijn, lunchen we laat en gaan dan een eindje wandelen. De rest van de dag lekker lezen.

Maandag 14 september

Geen actieve dag gehad, veel gelezen en geluierd. Erik vliegt 's avonds nog een stukje met de drone en maakt mooie opnames van de zonsondergang.

Dinsdag 15 september

We fietsen via een prachtige route naar Lochem, lunchen bij bakker Bart en gaan dan een stadswandeling doen. Volgens het bijbehorende boekje 5 km, in werkelijkheid bijna 7 km. Toch leuk om te doen, je ziet dan delen van een stad waar je anders niet komt. En we komen een grappig detail tegen op een geparkeerde camper.

We eten nog een ijsje bij de Italiaan en fietsen dan met een royale boog weer via een mooie route terug naar de camping. Het is nog steeds prachtig weer. Bijna 30 graden.

Woensdag 16 september

Erik gaat een rondje hardlopen en 's middags gaan we een eindje fietsen, dit keer naar een rondje in de buurt, we vinden een geochaches en Harfsen vinden we er ook een. We eten alweer een ijsje, dit keer eentje uit de supermarkt. 'S Avonds lopen we nog even naar de hei.

Donderdag 17 september

We fietsen via een route die we nog niet gehad hebben naar Zutphen en slenteren daar over de markt. We eten een portie kibbeling en zoeken een paar geochaches. Via een grote route, met sightseeing Zutphense havens, fietsen we terug naar de camping. We zitten heerlijk in het zonnetje, Erik luistert Tour de France en Wilma leest. De camping is al bijna leeggelopen.

Vrijdag 18 september

Alweer prachtig weer. We fietsen naar Laren, eten een twaalfuurtje op een terrasje en lopen dan door het stadje, zoeken en vinden een paar geochaches en gaan dan terug naar de camping. We zitten nog een hele tijd buiten. In de loop van de avond komen er een aantal campers bij op ons veldje, we worden bijna ingebouwd. Het blijkt een groep motor rijders te zijn, die het komend weekend op het nabij gelegen cross terrein een weekend gaan crossen.

Zaterdag 19 september

Als we wakker worden zijn de crossers al vertrokken en we horen het geronk van de motoren in de verte. We hebben geen zin het afsluitende weekend in deze herrie en we vertrekken naar camperplaats Lookerland in Holten. Deze staat bijna vol, er is voor ons nog net een plekje. We komen naast Gea en Andries te staan.

We kletsen een tijdje, lunchen dan en pakken en de fiets om over de Holterberg richting Nijverdal te fietsen. In het begin is het erg druk op de fietspaden, maar hoe verder we komen, hoe rustiger het wordt. Deze kant op waren we met de fiets nog nooit geweest. Het is er erg mooi. Jammer dat de heide al uitgebloeid was. We drinken wat op een terrasje in Haarle en fietsen dan weer terug. In de avond fietsen we Holten nog even in voor een ijsje.

Zondag 20 september

Na het ontbijt zit deze trip er weer op en we gaan naar huis.