vrijdag 15 juni 2018

zomervakantie rond om Frankfurt 1 t/m 15 juni deel 1

vrijdag 1 juni
De camper is goed ingepakt voor de lange vakantie, genoeg Brinta mee en zelfgemaakte granola. Bij de eerste stop komen we erachter dat die dus op tafel is blijven staan, haha. Het is warm en een beetje benauwd weer. We gaan naar Nordkirchen, maar 112 km.

We hebben de laatste 20 km hevige regenval. We parkeren naast het kantoortje, dat is prettig want dan hebben we in de camper internet. Na een uurtje is het droog en begint de zon weer te schijnen. We lunchen buiten. We gaan route 7 fietsen van de Pötkestouren. 30 km. Erg leuke route. We komen bij een schitterend gerestaureerde burg langs.
zaterdag 2 juni
Tot 1.30 uur vannacht veel herrie uit een nabijgelegen dorp. De bas staat zo hard dat de Toppers er jaloers op zijn. We gaan hardlopen en na de lunch gaan we weer fietsen, dit keer route 1 van 24 km. Deze route gaat over wat minder drukke wegen. We zijn net voor de bui weer terug. Erik voelt zich niet zo lekker.

zondag 3 juni
Dachten we gisteren overlast van muziek te hebben gehad, wisten we nog niet wat een pokkeherrie we afgelopen nacht hadden. Tot 3.30 uur. Erik sprak met de beheerder en die vertelde dat er 1 x per jaar een voetbaltoernooi wordt georganiseerd in het naburige dorp. Dit hele dorp viert dan feest, fijn voor hen, voor ons wat minder. Ook vorig jaar was het hier niet rustig. Toen waren het de hangjongeren die de nacht kort maakten. Tijdens het gesprek met de beheerder kwam er een andere gast informeren of hij bij hem kon betalen, hij wist niet hoe dat moest. Hij kwam gisteren om 19.30 uur aan en is uitgebreid in het kantoortje geweest, daar ligt heel veel info materiaal en ook de envelopjes waar je je stageld in moet doen. Jammer voor hem dat de beheerder er zo vroeg was, anders was hij vast zonder te betalen vertrokken. Het leek ons geen beginner met een hele grote camper met aanhanger.

We rijden naar camping Odersbach en komen er om 12.30 uur aan. We installeren ons en komen er dan achter dat we geen tv ontvangst hebben. We mogen een plekje opschuiven. We genieten van het mooie weer en luieren wat. Erik maakt nog wat filmbeelden.

maandag 4 juni
We hebben een heerlijk rustige nacht gehad. De camping is nagenoeg leeggelopen. We genieten van de zon het het zwembad.

dinsdag 5 juni
We zijn al vroeg wakker en na het ontbijt stappen we om 8.15 uur al op de fiets om naar Limburg a/d Lahn te gaan. 34 kilometer. De heenweg is stroomafwaarts. Het is nog heerlijk koel. Op de terugweg lunchen we. Het is nu warm. De allerlaatste kilometer is de accu van Wilma's fiets leeg. Dat wordt met de fiets aan de hand tegen de brug oplopen. Erik handelt een opdracht voor Smallsteps af e Wilma ruimt de laatste spullen op. Om 15.30 uur vertrekken we naar Oranienstein. Bij aankomst doen we gelijk de inspectie.

woensdag 6 juni
Achter ons stond een stel Polen die tot na middernacht luidruchtig aanwezig waren. Jammer weer. Na het ontbijt gaan we naar camping Wisperpark in Bad Schwalbach. Hier lunchen we en dan op naar camping Möefelden-Walldorf. Om 15.00 uur staan we op de plek. Volgens de campingeigenaren de 30e dag met temperaturen boven de 30*.

donderdag 7 juni
Al vroeg zitten we op de fiets naar Steinrotsee. 's Middags willen we naar het vliegveld fietsen, maar het is nog steeds heel erg warm. We stellen het uit tot na het warme eten. We komen maar halverwege, vanwege zeer dreigende luchten gaan we terug. We krijgen inderdaad een bui, maar afkoelen doet het nog niet.

vrijdag 8 juni
Vannacht ook af en toe een bui. Om 8.30 uur is het alweer boven de 20*. We nemen afscheid en overhandigen een pak stroopwafels. We gaan naar Offenthal. We krijgen een rondleiding, handelen onze zaken af en rijden dan naar Odenwaldidyll. We eten als lunch spaghetti bij de kiosk.

zaterdag 9 juni
We staan op dezelfde plek als vorig jaar. We doen niets vanwege de hitte. We halen we 's middags toch nog een paar boodschappen. We krijgen een 3-tal Roemenen met een vouwwagen naast ons staan. Vreemd weer, want het hele veld is leeg, waarom dan zo dicht op ons. Ze hebben behoorlijk veel lawaai. Mevrouw Marx deelt ze mee dat ze maar 1 nacht mogen blijven. Er komt een groep kinderen die een verjaardagsparty hebben. De begeleidende ouders zetten de tenten op en de kinderen vermaken zich prima. Tegen 19.00 uur begint het te regenen en flink te onweren.

zondag 10 juni
Ook vannacht regende het af en toe. De ouders in de tenten hadden waterbedden. Erik maakt een film. Opnieuw is het een warme dag. Erik haalt eten bij de kiosk dat we bij de camper opeten. Asperges met rundvlees en aardappelen. Heerlijk en dat voor 7,50 euro. Alleen jammer dat het rundvlees op was, in plaats daarvan kreeg 1 portie een plak ham en betaalde hij 1 euro minder.

maandag 11 juni
We handelen de advertenties af. Kletsen wat (o.a. over de verdrinking van een jonge man afgelopen weekend) en ontvangen een fles wijn bij vertrek. We geven nog een pakje stroopwafels. Net voor de middagpauze komen we aan in Furth, Nibelungen. We lunchen buiten. De lucht wordt dreigend en om 14.30 uur barst dan ook de bui los. We gaan toch maar naar binnen. Erik trekt zelfs zijn zwembroek aan om de luifel in te draaien en op te ruimen. Na een half uur klaart het al weer op en we gaan op de fiets naar Schlierbach, De dochter helpt ons, maar haar ouders moeten beslissen. De zijn nu nog op vakantie. We maken voor woensdagmiddag een afspraak voor een nieuw bezoek. We gaan terug met motregen, maar het gaat steeds harder regenen en het onweert. Drijfnat komen we terug.

dinsdag 12 juni
We hebben om 9.00 uur een afspraak en daarna gaan we naar Hemsbach. Hier zijn we snel klaar en gaan door de de Wiesensee. Ze willen graag om 18.00 uur een afspraak. We zijn tot bijna 22.00 uur bezig. Erik monteert daarna nog even aan zijn filmpjes en dan gaan we slapen.

woensdag 13 juni
We wandelen de Wiesensee rond en om 1100 uur handelen we de laatste zaken af. Erik interviewt een Deens en een Duits stel en dan gaan we terug naar Schlierbach. Hier zijn we te gast bij de familie Bauer. Ze nemen voor de 1e keer een betaalde advertentie en CCA dus zijn we wel even bezig. We overnachten hier ook.

donderdag 14 juni
We hebben een afspraak in Hammelbach. Na enig aarzelen toch weer hetzelfde afgenomen als vorig jaar. We lopen een rondje om de camping.

vrijdag 15 juni
Een beetje korte nacht. De buren waren erg aan het stommelen en al vroeg waren we weer wakker door vertrekkers. Erik kreeg een flesje wijn voor zijn verjaardag bij vertrek. We hebben 's morgens afgesproken bij Safari en 's middags bij Kirchzell. Hier komen we al tegen 14.00 uur aan, maar de Mittagsruhe is nog bezig. Eindelijk om 15.30 uur worden we te woord gestaan. echter de man is zo onbeschoft. We willen. hier niet eens meer overnachten. We rijden naar de camperplek in Burgstadt. Van hieruit gaan we maandag verder. Nu eerst weekend.